Fjärde advent och julafton

100071-32

Konstiga tider. Det måste väl ha hänt förr men jag har inget minne av att fjärde advent varit på julafton någon gång. I år är det i alla fall så.

Jag har jobbat hela dagen idag. Julen på behandlingshem kan vara svår. Idag var det mycket jobbiga känslor som svallade. Inte förrän det började mörkna på eftermiddagen började det lugna ner sig och julfriden infann sig. Jag hade börjat tidigt, åkte från Ramsberg kl 06.00. Det var mörkt och mycket halt. Hundarna har varit hos Britt, som hämtade dem här på förmiddagen. De verkade nöjda när jag kom och hämtade dem ikväll och nu har de fått sin kvällsmacka och julfriden har infunnit sig även här. Jag är tacksam för att jag inte behöver dricka alkohol och för att jag får åka hem på julkvällen och känna julefrid och frihet.

Gud giv mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, Mod att förändra det jag kan och Förstånd att inse skillnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback