Alla Helgons dag

Idag har vi vallat en stund. Jag har förstått att jag måste göra något med Tassa. Får hon inte valla så måste jag försöka hitta något annat åt henne att göra. Jag tänkte att hon kanske kunde vila och ta det lugnt. Redan efter två dagar började hon "äta mattor", bita på stolsben, skälla när hon hör en bil eller en människa gå förbi. Det blir ganska irriterande. Jag tyckte ju det var skönt att hon slutat bita sönder allt möjligt - haha, det var bara så länge hon hade fullt upp med vallning. Jag får nog skaffa en stor fårbesättning så hon får full sysselsättning. Mina fem stackars får, som jag varit så glad åt, de räcker ju inte på långa vägar. De är inte alls så sugna på att bli vallade. De går mycket motvilligt ut i hagen och det går sakta för dem. De vill helst vara inne och äta hö, de har faktiskt blivit lite rundare och skulle nog behöva röra sig mera.

I kväll skall jag gå till kyrkan. Det är mässa och kan nog bli ganska fint. Jag skall tända ljus för mina döda anhöriga. Helt nyligen dog min x-sambo. Vi har inte haft så mycket kontakt de senaste åren men det känns konstigt ändå. I Örebro brukade det alltid komma en massa utklädda ungar och tigga på Allhelgonadagen men den seden verkar inte ha kommit till Ramsberg. Jag tyckte det var ganska roligt, en del var riktigt  fantasifullt klädda. Man kan ju tycka vad man vill om helger som handlat om att minnas sina avlidna anhöriga och plötsligt övergår till att gälla spöken och festande, det är nog sådant som vi får acceptera tror jag.

Kommentarer
Postat av: gail

heja mona, jag tycker om dina inlägg på forumet. det finns vassa pennor där ute.
hälsn
gail


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback