Små problem och stora

Usch, jag har varit hos tandläkaren idag för att få en tand utdragen. Det var varbildning omkring den så bedövningen tog inte och sedan hade den rötterna vända utåt så det var bara att "dela på den och plocka ut bitarna. Halva tanden lyckades hon plocka ut sedan blödde det så hon vågade inte fortsätta utan fick sy ihop såret och skicka hem mig. Inte dricka vatten eller skölja på tre timmar, börjar den blöda igen så har jag fått kompresser att lägga på och "bita ihop". Naturligtvis blev jag jättetörstig direkt. Och hungrig. Jag är mest rädd för att det blir inflammation, eftersom det redan var det så tror jag det är lätt att det blossar upp igen.

Ja det var mitt stora problem idag. Jag vet inte om jag vallar något idag, det beror på hur ont det gör när bedövningen släpper. Jag har heller inte sovit så mycket i natt, hela sängen full med hundar och katter. Tassa var fortfarande rädd och ville ligga i min säng och Nemo var mycket mera framåt än i går, han gick omkring vid mitt huvud och ville krypa ner under täcket. Jag lyfte eller knuffade bort honom hundra gånger men det hjälpte inte, han var envisare än Tassa, det vill inte säga lite. Klockan fem gick jag ner med honom och satte för ett kompostgaller så han blev kvar därnere. Jag tycker ju så synd om honom att vara ensam men jag orkade inte längre. Vi somnade och sov en och en halv timme. Tassa lade sig t o m i sin korg.

Jag oroar mig för "återväxten i partiet", SSU-basen, Anna Sjödin har varit i blåsväder IGEN. Hon har kört 105 km/tim på en 70-väg och blev av med körkortet direkt. Hur skall hon kunna säga denna gång att hon är oskyldig? Borde inte en person i hennes ställning föregå med gott exempel eller är sådant borttaget? Och om hon inte kan vara betrodd med körkort hur skall hon kunna vara betrodd att ha något politiskt ansvar? Många tyckte att det inte var så allvarligt när hon var full och bråkade på krogen men det är ju fråga om även där att föregå med gott exempel och att sedan också stå för vad man gör. Vad skall det bli av socialdemokratin?

Kommentarer
Postat av: gail

hej mona, ett tips angående att drycka/äta. jag bröt käkbenet för flera år sedan och hade hela munnen fullt med ståltråd och gummiband. det gick INTE att äta fast mat. då köpte vi stora sugrör och då kunde jag drycka te/soppa mm. du kanske kan göra samma sak så att vätskan kommer långt bak i munnen.
hälsn
gail


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback