Vi har fått tillökning

Vi har fått tillökning

En kvinna i samma förening som jag, berättade att hon skulle flytta till Örebro och visste inte vad hon skulle göra med sina fem katter. Jag sade att jag kunde ta´ en om den är hundvan. Hon hade en katt som är sex månader och inte vare sig rädd för eller arg på, hundar. Visserligen skulle det vara lättare med en kattunge men eftersom jag har bott i Örebro vet jag hur det kan bli för katter i Vaberga i Örebro. Kvinnan vill inte ha någon innekatt utan de kommer att få vara ute även där. Går det bra med denna så kanske jag tar även hans kompis, Titus, som är en kastrerad hankatt och lite äldre än Nemo. Vi får se hur det går. Hundarna har kollat in Nemo ordentligt genom kompostnät i dörren till rummet där de är. Moses, som är en cool vovve lade sig snart på soffan men Tassa har legat och tittat på Nemo i två timmar. Nemo, him self, går omkring och bekantar sig med huset, han har snart undersökt allt.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Så ska det låta! Klart du ska ta hand om kompisen också! Sedan har du snart lika många katter som jag har ;-)
/katt-tanten ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback