Nu är det påsk

Nu är det påsk. Sandra åkte hem i går. Vi skulle åka till Kumla med henne redan på morgonen men hon ville absolut stanna till kvällen så vi åkte då istället. Här äter vi ägg. Hon har fått ett påskägg av Britt med ett band omkring, som hon haft i håret sedan hon fick det. Jag tror att hon kände sig jättesnygg i det.

sandra ?ter ?gg

Jag försökte valla en stund i går med Sandra som åskådare men det gick inte alls. Jag har ju skrutit så mycket nu om hur bra det gått i vallningen så det var väl helt i sin ordning att det inte gick bra. Tassa hade hela sin uppmärksamhet riktad mot Sandra, hon var inte alls fokuserad på fåren. Sandra är förstås mycket roligare, hon leker gärna med Tassa. Jag gjorde några korta hämt, som gick hyfsat men när vi tränade fråndriv så tittade Tassa mest på Sandra.

Idag får jag nog försöka få tag på lite godis ifall det kommer påskkäringar, så jag har något att ge dem. Jag skulle helst åka till Blåkulla själv men vill inte lämna hundarna ensamma när det är helg. Kvast och katt har jag men ingen kaffepanna, man kan väl inte ta med kaffebryggaren?

Jag har talat med ordföranden i Allmogefårföreningen om att avla på mina får, jag vill ju ha sådana där fina, fläckiga lamm, som Ewa har, nästa vår. Hon tyckte inte att det var några problem med inaveln, bara jag tog en bagge, som garanterat inte är släkt med dem. Hon tyckte också att jag kunde ha mina pälsfår gå med Åsenfåren och en Åsenbagge, det kunde bli väldigt fina lamm. Så det blir att leta på en fin bagge med vackra horn. Nu är ju jag lite smått allergisk mot baggar men jag får väl försöka komma över det. Jag skulle ju vilja ha en bagge, som är snäll, tyvärr vet man väl inte det förrän den blir vuxen och då har man den väl redan.

Nedan är Tassa som påskkäring. Sjalen har jag köpt i Pamplona men hon ville ha en röd eftersom hon klär i rött. Moses tyckte hon såg så löjlig ut så han ville inte se henne.

Moses vill inte se 100071-74



Kommentarer
Postat av: Ewa

Jaså minsann det blir avelstackor av dem i alla fall ;-) Bekymra dig inte om baggen det finns en bra lösning: När han är klar med sitt jobb slaktar du honom! Då behöver du inte ha honom i flocken längre än nödvändigt och du vet dessutom när lamningen är klar, slipper vänta på eftersläntare.

Glad påsk önskar Ewa

Postat av: Ewa

Jag igen ;-)
Om jag inte sett helt fel har jag ett par bagglamm som inte är släkt med dina tackor.

2007-04-07 @ 10:05:11
URL: http://web.telia.com/~u74701590/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback