Valborgsmässoafton

I dag har vi vallat en stund och det gick ganska bra. Vi gick med fåren till ett fält en bit bort där de fick gå och äta lite. Jag tränade fråndriv som vanligt. Gail har sagt till mig att jag INTE skall träna hämt när jag är ensam så jag gör inte det men visst är det frestande ibland. Däremot får Tassa springa runt fåren och jag tränar på att lägga henne i balans och sedan gå framåt mot fåren. Hon börjar klara det rätt bra nu, hon har ju varit svår att få stopp på och jag vill inte säga att hon gör det perfekt men rätt bra. Det där med att gå på höger sida kommer nog att ta tid. Jag har henne på höger sida allt emellanåt, inte hela tiden och inte samma sträcka varje gång men hon är ett riktigt litet vanedjur. Hon har väldigt svårt för att ändra på något. Hon går visserligen jättefint på höger sida men det är svårt att få henne att gå över på höger sida och tappar jag fokus på henne så smiter hon över till vänster direkt.

I kväll skall vi ut och kolla lite på brasan i Almhöjden. Det känns säkrast där, jag vet att det inte kommer att vara några raketer där. Ingen av mina hundar har problem med smällar men raketer är något annat, det vill jag inte utsätta dem för. Jag kan ju hoppas att katterna kommer in, jag minns hur rädd Nemo blev på nyårsafton. Men då var det förstås smällar som fick huset att skaka. Hoppas grannen går någon annanstans och skjuter idag.

I morgon skall vi till Dömsta igen.
Nu känns det roligt att åka dit. Första gången var jag jättenervös, troligen för att det gått så dåligt i vallningen innan. Där har det dock alltid gått bra så jag hoppas det gör det i morgon också. Det måste väl vara lättare att lära in och befästa något när det är positivt än när det går dåligt? Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback