Vallträning

Nu har jag fått besked att det inte blir någon kurs hos Ylva. Jättetråkigt. Jag tyckte det skulle vara kul att pröva ett nytt ställe, ny instruktör, nya får. Både Tassa och jag blir så hispiga när vi kommer till nya ställen så det behöver vi träna på båda två. Ylva bor ju förhållandevis nära och jag vill gärna slippa köra så mycket. Det blir väldigt mycket bilkörning ändå, jag åker ju t ex ofta till Örebro. Nu har jag istället bokat en träningstid hos Gail och en på Dömsta med Joel. Jag har också mailat till Ylva om enskild träning men inte fått svar ännu. Då ska jag väl kunna komma framåt ändå tycker jag. Jag kan förstås inte åka runt hos "nya" instruktörer hela tiden, det är ju bra med någon som känner mig och vet vad jag behöver jobba med, därför är det bra med kurs.

Det har varit mycket här några dagar så jag har inte hunnit träna. Jag har jobbat, varit och hämtat fårgrejer (jag har fått några svar på annonserna, en del har jag fått gratis och annat har jag köpt) och det har fötts lamm. Lammen har verkligen satt fart, jag har fått två till och Britt har fått en massa. Det var uppe i 22 sist jag var i lagården, i gårkväll men det har säkert kommit några till sedan dess. Mina två senaste var två tackor. Jag hade hoppats på baggar eftersom jag inte vill öka ut just nu. Jag vill komma igång i min lagård först. Jag skall börja sätta stängsel så fort lamningen är över. Jag har nog inte tillräckligt med bete ens för dem jag har nu. Det går säkert qtt skaffa mera men det ska ju stängslas också. Det är ju inte bara jobb, det är dyrt också.

Min dotter har aviserat att hon KANSKE kommer hit i morgon så jag har hållit på och dammtorkat lite överallt. Dottern är perfektionist och sätter alltid igång och torkar när hon kommer hit. Det är ju bra att få det gjort eftersom jag inte prioriterar det men det är lite förargligt om det är för mycket. Det är det just nu. Hon har också en kille, som ev kommer med och han är likadan. Ja han kanske inte börjar torka men jag får ju skämmas. Dottern är dessutom allergisk mot hundar så nu har jag badat hundarna, det blir inte lika illa om de är nybadade. De behövde bada. Det är bra när det kommer någon så jag blir tvungen att röja, annars sitter jag mest vid datorn när jag är hemma.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Åh, vad tråkigt att det inte blev någon kurs, men du ser ut att lösa det ändå! Själv ska jag och Lexa gå hos Ewa S. Det ser jag så fram emot.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback