Finns det någon som vill ha en Working Kelpie gratis

Hon är svart med hängöron. Snäll och trevlig. Stamtavla, bra härstamning. Höfter A och armbågar ua. MH gjort med bra resultat. Helt skottfast. Ej till fårvallning.

Idag fungerade det inte alls - igen. Jag hade tänkt att åka tidigt innan det blev så varmt men satt vid datorn och sölade så det hann bli stekhett. Då var klockan ändå bara halv tio. Men hagen ligger i solen så det blir jättevarmt så fort solen kommer. Tassa nästan vägrade, det gick så sakta. Till sist försökte hon smita.

Jag satte på henne långlina, då gick det mycket bättre. Men då trasslade hon in sig överallt och eftersom Peter har sagt att det räcker med ett par meter så klippte jag av linan. Det fungerade fortfarande men den blev nog lite för lätt. Jag kanske måste hänga på något tungt så hon känner linan ordentligt.

Hon kämpade på men det gick allt långsammare. Till sist flämtade hon så jag trodde hon skulle svimma och vi slutade. Fåren är också jobbiga, inte vill de gå genom grindar och inte vågar de gå in i fållan. Puuh, det är inte lätt. Jag började undra om Tassa är sjuk och helt enkelt inte orkar. Kanske jag måste ta henne till veterinär.

Jag tog hundarna med mig och tog ner lite stängsel och Tassa var nog lite låg. När det var klart fick hon på sig linan och vi gick ut i hagen och hon fick fösa fåren och flankera lite för jag ville se om hon var helt knäckt. Det var hon inte men hon gjorde ingenting med glädje det är då säkert. Vad fan ska jag göra? Jag blir ju också minst sagt låg när det är så här. Ibland tycker jag hon är så duktig, ibland fungerar hon inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback