Skönt när allt fungerar

Nu fungerar det igen. Vi tränade idag på mina får. Jag bestämde mig innan jag gick ut i hagen för att se till att inte tappa tålamodet och bli arg och dum (det gäller ju inte livet). Dessutom gick jag igenom vad jag skulle göra.
1. Börja med flankeringsövningar.
2. Drivning (ligg ner * 2 - vänster, ligg ner * 2 - höger, ligg ner * 2 - fram o s v, Peter har bestämt att jag skall säga "ligg ner" 2 gånger innan varje riktningskommando, därför att jag har så bråttom) När hon går fint får hon fortsätta och då är jag tyst.
3. Fålla in (eller rättare "fålla genom")
Efter det lite drivning igen omväxlande med flankeringar.
När det passar kör vi ett litet hämt också. Hagen är ju inte så stor och Tassa håller numera ut ordentligt så när hon startar så startar även fåren i regel men Tassa får fortsätta ändå tills hon kommer rätt och får lägga sig ner. Hon kommer sedan efter fåren till mig så jag tror det funkar ändå. Hon tycker att hämt är jätteroligt, det syns.

Det fungerade absolut så klockrent som det gärna är möjlig idag. När jag bestämmer mig för att vara lugn och glad verkar det som om Tassa gör sitt yttersta för att vara till lags. Det är helt förunderligt. Trots att jag visste det så trodde jag ändå inte att det hade SÅ ENORMT STOR betydelse hur jag var till humöret. Hon känner av om jag bara är lite småirriterad. Nu gjorde jag visserligen inga riktigt svåra saker utan lät henne göra sådant som jag vet att hon kan. Men drivning brukar hon ju tycka är svårt och tråkigt, då vill hon smita undan men nu svängde hon omedelbart till höger eller vänster, alltid åt rätt håll. Hon tycker också det är roligt när fåren skall in i fållan (genom gången). Jag vet inte om hon förstår att det är hon som skall se till att de går in men jag tror att hon börjar begripa.

Jag får försöka ha det som ett mantra: "Nu skall jag se till att det fungerar, nu skall jag se till att det fungerar". Jag kan växla med "Jag kan valla, jag är inte rädd".
Aldrig gå ut i fårhagen när jag är på dåligt humör, känner mig osäker, irriterad o s v. Usch vilka krav det är på mig då, jag som trodde jag skulle slippa alla krav när jag blev pensionär.

Det finns andra jobbiga saker också. Jag har ju antagit telias erbjudande om digital-TV via bredbandet. Jag bestämde mig och fick alla grejer i juni men har installerat det nu. Det första var förstås en sladd, som inte räckte till utan jag fick köpa en mycket längre. Det fanns redan ett hål genom väggen eftersom jag har TV:n i ett rum och modem och dator i ett annat. Det hålet fick jag jobba ordentligt för att få så stort att sladden kom igenom. Enklast var att koppla in modemet. TV:n var svårare men det gick efter ett par dagar. När TV:n fungerade så gick det plötsligt inte att komma ut på Internet och inte i outloook express. Jag är inte säker på om mailen fungerar ännu, har inte vågat pröva. När det inte funkade på datorn satte jag igång och konfigurerade och ändrade inställningar så det blev helt kaotiskt till sist. Jag brukar komma rätt till sist men idag gjorde jag inte det utan måste ringa supporten. Just nu fungerar det. Give att det fortsätter.

TV:n fungerar fortfarande, jag har städat, nu är det bara att klippa gräset kvar.

Gail skrev om Stefan Holm i kommentaren till mitt förra inlägg. Jag tyckte att namnet lät bekant och tänkte att han nog var medlem i SDV, Först när jag läste Tyras och Lexas blogg fick jag klart för mig vem Stefan Holm var och att han åtminstone inte tävlade i vallning.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Vilken härlig träningsdag! Klart att ditt sinneslag spelar in. Du är ju Tassas förebild och trygghet. Ha, ha, ha jag någon friidrotts fantast verkar du inte vara. Ses vi på SDV-cupen? Kommer att vara där på söndag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback