Utmaning

Tassa (och jag, Tassa stavar dåligt) har blivit utmanad av Lexa och skall besvara nedanstående frågor:

Var är hunden född?
På kennel Vallmyra i Vingåkerstrakten.
Hundens favoritgodis?
Hon gillar det mesta, kanske fårskit ligger i topp.
Hur många egna halsband har hunden?
Flera som hon växt ur. Två som hon kan ha, de börjar bli små så hon behöver ett nytt.
Hur ser hundens förhållande till vatten ut?
Hon kastar sig i vattnet, även från höga bryggor och simmar sedan omkring och vill inte gå upp.
Har hunden några kläder? (Täcken och liknande)
Eftersom hon har tunn päls så skulle jag köpa täcke redan i höstas. Då fanns bara regntäcken så jag köpte ett sådant och har senare köpt ett varmt täcke också. Dessutom har jag sytt ett tunt täcke så hon har tre stycken.
Har hunden några kännetecken som skiljer den från andra hundar i samma ras/färg?
Det skulle väl vara att hon "saknar kännetecken", de tanfärgade tecknen i ansiktet och fram på bröstet som många kelpies har. Tassa är ju helsvart.
Hur reagerade resten av flocken, tvåbenta och fyrbenta när valpen kom hem?
Flocken bestod då av Moses och mig, katterna hade inte kommit ännu. Moses blev jätteglad direkt. Han har sedan haft en ängels tålamod med henne, hon kan hantera honom som hon vill, bita honom, morra och skälla på honom och han finner sig i allt från hennes sida. Jag förälskade mig också i henne. (jag vill inte ha några kommentarer om min undfallenhet)
Vad är/skulle vara absolut bästa belöningen hunden kunde få?
Vet inte, hon är ganska duktig att "ta´ för sig".
Vad är det bästa hunden vet?
Det är så mycket som är det bästa Tassa vet. Hon är så intensiv, som om allt är "det bästa hon vet", verkar alltid glad och förväntansfull.
Vad är det värsta hunden vet?
Svårt att säga. (se föregående fråga)
Något hyss som hunden pysslar med?
Hon har bitit sönder mycket och det kan hända fortfarande när hon inte har något att göra att hon biter hål i en matta. När hon är i hundgården försöker hon gräva sig ut men det kanske inte räknas som "hyss". Hon kan däremot ligga t ex i bilen och vänta i timmar utan att "hitta på något".
Hur sover hunden på natten.
I sin korg bredvid mattes säng.
Vad får hunden för foder?
Magnussons. Kvällsmacka med leverpastej och a-fil.
Hur reagerar hunden om den får några dagars vila?
Hon kan vila från vallningen (har just haft semester) men om hon inte alls blir aktiverad så kan det kosta en matta, trasmattor gillar hon bäst.
Vad tror Du skulle vara hundens drömtillvaro?
Att hela tiden ha någon att busa med, Moses, katten Nemo, Britts hundar eller någon annan bara det är någon, som vill och orkar leka med henne.

Efter detta hade jag velat utmana Nap men upptäckte att han redan blivit utmanad så det får bli Liz istället. Förlåt Gail, jag såg att Du inte tyckte om att bli utmanad. Men Du gillar ju utmaningar å andra sidan.



Kommentarer
Postat av: gail

hej mona, jag tar med cd skivor till årsmöte. ha det bra

2007-02-16 @ 09:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback