Vinster

Jag brukar läsa några bloggar som skrivs av nyktra alkoholister. Idag upptäckte jag, när jag öppnade en av dessa bloggar, att allt var borta. Endast namnet på bloggen fanns kvar men alla inlägg, allt som skrivits var borttaget. Det är en medelålders man, som skrivit och jag har hela tiden tyckt att han verkade så positiv. Han har inte gjort så mycket för att förändra sig men han hade blivit frälst och han levde nyktert och var bara lycklig i sin frälsning. Det kan vara jättebra, det hjälper ju till att leva ett värdigt liv och droger går inte ihop med kristen tro men ibland har jag reagerat på det han skrivit och tänkt att det kan bli svårt för honom. Jag vet ju inte vad som hänt men tanken på återfall kommer ju osökt när man ser något sådant där. Jag kan bara hoppas att det går bra för honom vad som än har hänt.

Idag skall servicekillen komma och fixa min panna. Han ringde ganska sent i går kväll och sade att han skulle komma efter kl 15.00 idag. Det skall bli skönt att få varmvatten igen. Det är några dagar sedan jag duschade, det känns som jag luktar......  Jag får skynda mig ut med hundarna så jag kan sitta inne och vänta sedan.

Jag funderar fortfarande på det där med postkodlotteriet, tänk om jag kunde vinna ordentligt med pengar. Men egentligen vill jag inte vinna några hundratusen - småslantar. Jag har alltid tyckt att jag vill ha 18 miljoner om jag skall vinna, kanske måste jag snart öka på det lite, men det bör ju vara så man kan investera lite och få bra avkastning på pengarna. Några hundratusen räcker till en ordentlig resa eller en skaplig bil, ett par miljoner till en skaplig villa sedan är det precis som förut igen, det kan kvitta. Om man ändå önskar kan man ta till ordentligt. 18 miljoner är inte någon fantasisumma utan en realistisk möjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback