Ett dygn utan ström

Äntligen har vi fått strömmen tillbaka. Vi har varit utan nästan ett dygn, hemska tanke om man skulle bli utan flera veckor. Man kan inte göra mycket utan el, ingen TV, ingen dator, läsa med ficklampa. Så fort det blåser lite så går strömmen här i Ramsberg. Det mest orättvisa är att en liten del, norra delen av byn, har inte haft ett enda elavbrott under förra året vad jag vet. De får strömmen någon annanstans ifrån. Jag saknar en vedspis när det blir strömlöst. Jag har tänkt att jag skall köpa ett enkelt spritkök så jag åtminstone kan koka tevatten. Livet är hårt.

Tassa fick valla några minuter idag, bara lite flankeringar och fråndriv. Märkligt så fort hon ligger av sig. Det fungerade inte alls bra. Hon har förstås inte vilat färdigt heller men vi var inne i fårhagen och då tyckte jag det skulle vara grymt att inte låta henne åtminstone pröva lite...... Det skall bli intressant att se hur det kommer att vara när hon vilat två månader, då kanske vi får börja om från början.

Stackars Nemo är fortfarande lite dämpad. Han funderar nog över vad han förlorat. Han vinglar inte längre men han är ganska stillsam. Han ville gå ut på eftermiddagen och jag släppte ut honom. Han satte sig på trappen en stund, så vände han och gick in igen. Han kände väl att han inte orkar riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback