Inte lätt att vara djursamlare

Första natten har gått till ända. Titus har tillbringat sin första natt i Ramsberg. Dvs han har ju bott i Ramsberg tidigare men nu har han bott två månader i Örebro. Än så länge trivs han säkert inte bättre här. Det syntes tydligt att Nemo och Titus kände igen varandra i går när Titus kom. Däremot verkade Nemo ganska framfusig, gick efter Titus hela tiden. Jag trodde ju att det var för att han var glad att träffa kompisen igen. Nu förstår jag bättre. Han är inte elak, vad jag har sett, men han "trycker undan" Titus. Försöker han äta är Nemo genast där och trycker bort honom, var han än är så kommer Nemo och trycker undan honom. Titus morrar och fräser åt Nemo men går undan. Det är ju Nemo som bor här så trots att Titus är äldre så måste han gå undan för Nemo. Jag trodde ju att det var hundarna som skulle bli problem men det kommer väl när Nemo och Titus har enats om makten. Det är verkligen inte lätt att vara djursamlare. Jag drog fram Titus under soffan när Nemo var ute och då rev han mig förstås. Jag tänkte att han skulle kunna äta lite när Nemo var ute men han bara tittade förskrämt efter Nemo, vågade inte äta.

Nu kommer strax nästa prövning. Britt är borta i dag och jag tar hand om fåren. De har inget ensilage utan jag måste ge dem hö och nu är baggen ganska besvärlig. Jag är ju rädd för honom. Jag har dessutom hela förra vintern klappat och gullat med honom så han kommer till mig så fort han får se mig. Där har jag för det. Var aldrig snäll mot en bagge!!!

Har fortfarande inte bestämt mig om jag skall vara med om vallkursen i ridhuset. Jag vet ju att jag alltid fryser, så jag inte alls fungerar, i ridhus på vintern. Dessutom är det Moses, som får jättetråkigt och säkert kommer att frysa. Kan katterna vara ensamma om jag skulle övernatta? Jag tycker jag missar mycket om jag bara är med en dag. Det är för långt att åka fram och tillbaka två dagar. Kan jag övernatta i ett rum med flera personer, jag som snarkar? Vilka problem jag har fått på gamla da´r.

Kommentarer
Postat av: Ewa

1) Ordentligt med kläder
2) Moses kanske får tråkigt men inte fryser han om han ligger varmt
3) Om du inte kan sova i sällskap och inte kan lämna katterna så kan du hyra in dig i mitt extrahus. Katterna får förstås hålla sig inomhus i så fall (de klarar sig säkert fint ensamma hemma) men du behöver inte höra någon snarka!

Har du några fler ursäkter? Vad jag vill ha sagt är bara att det vore kul om du var med ;-)

Postat av: gail

hej mona, jag har visselsignaler på skiva att köpa om du vill ha.
hälsn
gail

2007-01-29 @ 18:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback