Vallning i ridhus

Idag skiner solen, det har kommit lite lagom med snö och är ett par grader kallt, helt perfekt väder och ändå har jag ingen lust att gå ut. Ja ja jag vet, jag måste förstås tvinga mig och jag vet ju att när jag väl kommer ut så tycker jag att det är skönt. Jag vet inte varför jag känner mig så där ibland, jag har ingen lust att göra något inne heller, skulle helst vilja sätta mig med en bok eller bra film.

Jag var till Örebro igår, kanske är det därför jag är trött. Jag uträttade en del ärenden, besök och handlade lite. Shopping är inte min grej och inte besök heller, sådant blir jag trött av. Jag köpte bl a ett enkelt spritkök för att kunna laga mat och värma vatten när det blir strömlöst. Nu får det blåsa och snöa så mycket det vill för mig. Jag har en kamin att elda i så det blir varmt och nu kan jag också få varm mat. Nu var det inte så enkelt som jag trodde med spritköket men jag kommer nog på hur det skall vara när det blir dags. Jag köpte inga roliga saker utan huvudvärkstabletter, oinspelade CD-skivor, hundmat, en såg m m, sådant som jag måste ha, så är det när jag shoppar.

En inbjudan har kommit till en dag med inomhusvallning, i ridhus. Jag vill ju gärna vara med men vet inte riktigt hur jag skall göra. Det är ju mitt i Tassas viloperiod, jag vet inte om det är bra för henne att få bryta den, hon har ju ganska tråkigt nu eller om det är dåligt för henne. Största problemet är Moses, han måste ju följa med och för honom blir det väldigt tråkigt. Är det dessutom kallt och han skall sitta och vänta hela dagen så är det rent hälsovådligt för honom. Mina hundar är inte så vana att vara ute, jag kan inte släppa ut dem ensamma utan de är hänvisade till att gå ut när jag vill gå med dem, det blir inte så mycket på vintern, inte mer än några timmar om dagen.

Kommentarer
Postat av: Ewa igen

Klart att du ska vara med!!! Ta med något varmt att ligga på till Moses så kan han såklart hänga med.

Postat av: Helen

Jag håller med Ewa, det är klart du ska hänga på och det är förresten två dagar i ridhus. Moses kan ligga i personalrummen dom har vi tillgång till, så det kommer inte att bli kallt för honom (han behöver inte ligga i bilen). Vi ses

2007-01-21 @ 22:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback