Fullt upp

Det blir inte mycket tid för att blogga just nu. Jag som trodde att jag skulle få en lugn och fridfull tillvaro när jag blev pensionär. Förstår inte hur det kunde bli så här. Jag har lika mycket att göra nu som när jag jobbade. Fast jag gör mer roliga saker nu förstås. Hela helgen har jag jobbat i Örebro. Det behöver jag för att ha råd med mina fritidsaktiviteter. Redan idag skulle jag ha varit i Bråfors för att påbörja Working Kelpieklubbens vallvecka. Jag måste börja en dag senare eftersom jag är upptagen med annat i dag. Jag kommer inte att vara med på torsdag heller, då blir det IK-2kurs, vilket inte är något för mig och Tassa. I morgon däremot har vi kurs med instruktör (Peter Nilsson) och onsdag egen träning, fredag är det egen träning och även på söndag, lördag är det kurs med instruktör.

Jag hoppas det blir bra. Som vanligt är jag förstås nervös, varför begriper jag inte. Jag vet ju att det hänger nästan helt på mig. Kan jag vara samlad och fokuserad så går det i regel bra och jag lär mig saker. Är jag nervös och hispig så blir Tassa det också och det blir bara trams av alltsammans.

Meningen är att man skall kunna övernatta hela tiden och verkligen utnyttja varje minur. Jag kan dock inte göra det. Jag har beställt två övernattningar men för övrigt måste jag hem till mina katter och får. Troligen skulle fåren klara sig, de är ju på bete men jag behöver kolla lite så det inte händer något med dem. De är dock lugna och har gott om bete, de går omkring och betar lite och sedan ligger de och mår gott. De ser nog ingen anledning att gå ut eftersom de har vad de behöver i hagen.

Katterna är det värre med. Den ena katten har lärt sig att gå genom kattluckan men inte den andra. När jag stannar borta över natten ställer jag upp luckan så de kan ändå gå ut och in om de behöver. Trots det så verkar de glada när vi kommer hem. Då kommer katterna direkt och kråmar sig, både för mig och hundarna. Här om dagen hörde jag om en katt, som blivit överkörd lite längre bort på samma väg som går förbi här. Det är faktiskt rätt mycket trafik på den vägen och mina katter korsar den ibland fast jag har sagt till dem att inte göra det.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Hoppas du får en trevlig träningsvecka.
Mina träningskompisar ska också dit ett par dagar.
Blir kul att höra hur det varit.
Hoppas du hinner skriva lite.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback