Nu börjar det gå bättre

Nu har vi inte tränat på ett par dagar, vi har varit i Örebro och jag har jobbat. I torsdagskväll var vi i Bråfors på träningskväll och för första gången i Bråfors gick det riktigt bra. Jag gjorde flera hämt, korta visserligen men ändå - Tassa skötte sig bra tyckte jag. Hon gick inte ut riktigt så bra som hon har gjort när det varit som bäst men det var lite trångt och hon höll ut bra. Det gick faktiskt också att klara fösning och drivning och det har jag inte lyckats med tidigare i Bråfors på de springiga fåren. Det är bra att vi har tränat på springiga får, jag tror att man lär sig på det.

Det var så trevligt i Bråfors, nu när jag börjat tycka det är roligt att valla börjar jag inse vad trevligt det faktiskt kan vara. Jag har väl tyckt även tidigare att det har varit roligt, när det har gått bra, men allt runt omkring har inte alltid varit lika roligt. Nu börjar det också gå bra att träna på mina får. Jag hoppas de mår bra, jag har ju inte träffat dem på ett par dagar. En grannfru, som bor intill min hage och som själv har får, har lovat att se till dem. Åtminstone se efter så de lever och ringa mig om det är något. Hon har inte ringt. Nu skall jag köpa spaljéer som jag kan använda som grindar och sätta upp att träna på att gå igenom. Det har inte gått så bra tidigare att styra mina får, när de var så där "tröga" gick de bara runt och nu när de varit så springiga har det varit svårt att få ordning på dem men det börjar gå bättre.

I morgon skall jag till Ewa med Tea och träna, det skall bli kul. Jag har precis kommit hem från jobbet och behövde vila lite innan jag satte igång och röja. Det är ganska många dagar nu som jag inte hunnit göra något hemma. Men det gör ju inget när livet leker och jag roar mig för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback