Praktfiasko i Bråfors

Idag får jag ligga inne och slicka mina sår. Det gick fort att komma ner på botten igen. Men skit den som ger sig, jag skall åtminstone försöka ett tag till. Jag gjorde ett dunderfiasko i går i Bråfors. Jag förstår att det har spritt sig över hela vallvärlden under natten. Jag har inget att skylla på heller. Jag har resonerat med mig själv, sådana där gånger handlar det mest om att besluta om jag skall lägga av eller fortsätta och jag skall nog fortsätta. Trots allt är det ju roligt.

Frågan är vad som är bäst. Har jag varit ute för lite i andra miljöer? Eller har jag gått ut för tidigt, borde jag kanske ha tränat mera så vi var helsäkra, både Tassa och jag? Jag tror ju på att "bota" nervositet med att göra det man är nervös för alltså försöka komma till så många ställen som möjligt och träna. Men frågan är hur bra det är om det varje gång går åt fanders????? Jag har ju varit en gång tidigare i Bråfors, i höstas med gruppen jag gick på kurs tillsammans med och det var nästan likadant. Kanske det var lite värre i höstas om jag skall vara ärlig, men båda gångerna har fåren sprungit åt alla håll och Tassa efter. Det var enormt springiga får och starkt drag men de andra lyckades ju ändå få fåren med sig någotsånär. Ja jag får fortsätta älta det här ett tag till. Tur att jag har grindtillverkning att ägna mig åt. Tyvärr är snart fjärde grinden klar och virket är slut - pengarna också, annars kunde jag ha köpt mera.

Som sagt det är roligt att valla och Tassa är jätteduktig hemma när vi är lugna båda två. Jag vet att jag påverkar henne när jag är nervös och irriterad, som vanligt är det mig själv jag måste jobba med. Även lydnaden förstås, att få stopp på Tassa.

Kommentarer
Postat av: gail

det var jätte svårt igår mona. det var drag tillbaka till fålan hela tiden och fåren gjorde det svårt för din hund. jämför inte henne med andra hundar som går på samma träning. hon är där hon är och andra är där dom är. alla har sina "dåliga" dagar. du skulle har sätt mig peter roland yngve m fl på breviksnäs tävling. det såg inte så bra ut men vi ger inte upp. det måste gå dåligt så att vi vet när det går bra. kom hit på tisdag kväll och kör en sväng med henne. hör av dig om du har lust

2007-06-08 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback