Träningskväll

Idag har jag anmält mig till träningskväll i Bråfors på torsdag. Vi har ju nyss varit där så miljön är inte helt ny varken för Tassa eller mig så det kan gå bra. Bra får har de också, som rör på sig. Jag förklarade när jag anmälde mig att jag inte kan så mycket men eftersom det är Yngve Aller, som är ansvarig så vet han hur jag är så jag känner mig inte så rädd. För övrigt har Gail lovat att hålla mig i handen, få se om hon kommer. Det skall bli riktigt roligt, jag ser fram emot torsdagen.

Jag har varit i Lindesberg och köpt virke till fårgrindar idag. Jag fick övertala mig själv att åka iväg, jag tycker det är så svårt att veta hur man skall göra när jag kommer till bygghandeln. Alla män går omkring där och ser så säkra ut, som om de jobbade där allesammans. När jag väl kom iväg så gick det förstås bra, så brukar det vara. Jag sågade till första grinden när jag kom hem och tänkte att "det här skall väl inte vara så svårt. Jag hinner nog göra fyra stycken idag".  Och sedan höll jag på att inte få i skruvarna. Jag blev tvungen att förborra och det var knappt att de gick att skruva i ändå. Jag slet så svetten rann. Grinden blev jättefin men jag hann bara med en, sedan orkade jag inte mer. Nu får jag försöka göra en grind varje dag men det skall väl gå det också.

Hundarna har badat idag. Tassa blev jätteglad när hon upptäckte att vi var på väg till sjön. Hon älskar verkligen att bada. Moses lärde sig också att tycka om att bada när vi gick på simträning. Synd att det inte finns något hundsim på närmare håll, det närmaste är i Örebro. Det är bra motion och hundarna gillar det. Moses var ju jätterädd första gången men redan andra gången gick det mycket bättre och sedan tyckte han det var jätteroligt.

En av mina tackor har verkat dålig ett tag. Det är en av ungtackorna av Åsenfåren. Hon har verkat trött och lagt sig ofta. I gårkväll reste hon sig när jag kom och lade sig direkt igen. Hon reste sig när Tassa närmade sig men lade sig så fort Tassa stannade, så hon fick ligga stilla. Tackan gick ner på knä och stod så och åt. Jag blev så orolig och mailade till Ewa, som gav mig lite bra tips. I morse gick jag in i hagen utan hund och då var hon mycket piggare. Hon är väldigt skygg, jag har aldrig kunnat ta i henne utan att fånga henne i ett hörn (inne, ute är det omöjligt) men jag gick efter henne för att se hur hon gick, tänkte på att hon kunde ha fång eftersom hon kom till så kraftigt bete. Det verkade inte som om det var något fel på hennes fötter. Kopparbrist tänkte jag också på men det trodde inte Ewa, då borde även de andra ha visat något. De har fått mineral med koppar nu. Jag skall fösa dem till en annan liten hage när de skall betesputsa, då skall jag försöka få tag på henne men i morse var hon riktigt pigg. I eftermiddag när jag var där låg de alla fem, det var ju så varmt då så då ville jag inte bråka med dem. Jag har funderat på infektioner och parasiter men jag skall kolla henne lite bättre innan jag gör något mer.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej! Skönt att höra att hon är piggare. Om hon har någon infektion i kroppen blir hon förstås extra påverkad av värmen och kan verka piggare på morgonen när det är svalt. Kolla tempen om du får tag på henne.
Hälsningar fårmormor ;-)

Postat av: Heléne

I det fina vädret har jag varit dålig på att sitta framför datorn och uppdatera mig på vad alla glada bloggare sysslat med. Men i dag tog jag mig tiden.
Ni verkar inte ha legat på latmans sidan i alla fall. Kul! Tycker mig kunna se i dina utlägg att du omvärderat dig och din hund en aning. Ni är ju faktiskt inte så tokiga. Lite jävlar anamma har smugit sig in i ryggraden? eller? Härligt tycker jag. Lycka till med träningar och prov framöver.

2007-06-06 @ 19:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback