Ingen vallning idag

Tänk så bra allt ordnar sig när man inte gör något åt problemen. Jag har äntligen lärt mig att inte ha full kontroll över allt. När jag hade full kontroll så var det alltid något som sket sig, så det blev ändå inte som jag planerat. I morgon hade jag planerat att besöka ett evenemang i Uttersberg. Det är ju så roligt att träffa folk där och eftersom jag också har en hemsida om Uttersberg så tänkte jag ta lite bilder också. Ja så blev jag bjuden på lunch i morgon här i Ramsberg, tillsammans med några trevliga damer och det tyckte jag också skulle bli roligt. Jag funderade hur jag skulle göra, vilket jag skulle välja. Det löste sig snabbt när jag fick telefon från behandlingshemmet, där jag brukar rycka in och jobba. De ville att jag skulle komma och jobba i morgon. Jag behöver ju pengar, har inte jobbat på ett tag så det blev lätt att välja. Så var det med det. Hundvakt ordnade sig också.

Få se om jag kan röra mig i morgon. Jag har egen kompostbehållare (billigare sopavgift) och jag skulle försöka tömma den idag. Det är bara ungefär hälften som är färdigt och det är förstås det som är underst. Jag tänkte att det går väl att öppna lite på ena sidan och ta ut det understa och sedan stänga igen. Det gick naturligtvis inte. Jag blev tvungen att tömma hela, spola behållaren m tryckluften och ösa tillbaka allt som inte var klart. Det gick bra att se vad som var färdigt men fy vilket jobb. Tungt som attan. Nu har jag mest ont i ryggen och ont överallt annars också. Jag har även beskurit äppelträd (ja det fick jag hjälp med) och sågat ner lite grova syrenbuskar/träd som växt så de började luta och de var också verkligt tunga. Bilen är så skitig så det syns inte vilken färg det är på den, och skulle behöva tvättas. Det är tråkigt att tvätta den när jag flera gånger om dagen kör några mil på grusvägar (lervägar) och den blir likadan direkt.

Någon vallning blev det inte idag. Jag har kollat Britts tackor men ingen var på gång att lamma. Hoppas bara att inte min ungtacka lammar i morgon när jag jobbar. Hon är den som "kommit längst" och ser ut att bli först att lamma. Kom ihåg, alla som läser detta, att jag behöver fårgrejer. Har ni något över eller hör någon som har så är jag intresserad av begagnade grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback