Kattlucka

I dag frös inte fåren. På förmiddagen var de t o m ute och skötte trädgallringen  i hagen. Jag var där och fällde några små träd åt dem, som de genast barkade. På eftermiddagen duggade det lite, så då stod de inne men de såg inte ut att frysa som i går. Jag gav dem jättemycket hö så de skall klara sig tills i morgon bitti.

Jag hjälpte Britt att packa lite skinn, som legat saltade ett tag för att skickas på beredning. Moses och Tassa lämnade oss inte för en sekund. De tyckte säkert att det doftade underbart. Jag tycker det stinker av obehandlade skinn, det finns alltid lite blod och någon köttslamsa kvar, men vi brukar ju inte ha samma smak när det gäller dofter. Inte när det gäller vad som är gott att äta heller. Hundarna gillar ju all möjlig skit från får, häst, grävling, katt m m, jag har förstås aldrig smakat, det kanske är gott. Miljoner flugor kan väl inte ha fel.....

Nu har äntligen min kattlucka kommit. Jag skall åka till Lindesberg och hämta paketet när jag får tid. Få se om jag klarar att montera den. Om jag vågar - kan inte låta bli att tänka på bilden som Ewa hade på sin blogg för lite sen. Sågar jag upp ett jättehål i garagedörren så vet jag inte hur jag skall bära mig åt sedan. Nya dörrar förstås! Inte vet jag riktigt hur det kommer att fungera heller, om alla Ramsbergs katter kommer till min källare då. I så fall får jag väl utrusta katterna med nyckel. Det är faktiskt möjligt, det är någon magnethistoria, katten måste ha halsband och en nyckel fästs på halsbandet och då öppnas luckan bara för dem. Det skall bli intressant att se hur det går. Men jag tror att det är bra om det fungerar. Det kan vara skönt att veta att de kan komma in ifall de inte kommer tills jag skall gå och lägga mig. Nu sitter jag uppe och väntar förstås men längre fram är det inte säkert att de kommer på hela natten.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Lycka till med kattluckan, du är en modig kvinna :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback