Mera träning

Vi gick en vallningsrunda på förmiddagen, Tassa och jag. Det har gått bra några gånger men i dag tyckte jag att hon bara vimsade. Vi har prövat flera nya fält, idag var vi på ett nytt fält igen. Det gick jättebra på vägen dit, Tassa drev lugnt och fint, inga problem. Hon fick driva fåren rakt över hela fältet och det gick också riktigt bra men sedan var det stopp. Hon verkade t o m trött efter det lilla. Jag försöker tänka på Ewas påpekande, att det kan vara att hon faktiskt skärper sig och är fokuserad och därför blir fort trött. Jag får försöka trösta mig med det jag kan. Hon fick ändå fortsätta en stund till och driva dem en bit, flankera lite, driva lite så det inte blir för tråkigt. Även i dag klarade jag att hålla mig lugn, berömma utan att gå upp i falsett och inte bli arg. Trots det så missade hon flera gånger. Hon är helsäker på höger och vänster när hon flankerar, tar nästan aldrig fel men vid andra tillfällen är det mycket svårare för henne. Sedan gick det bra igen när vi gick hem, då gick hon lugnt. Hon orkade nog inte annat. När vi kom hem sedan så somnade hon och har sovit flera timmar, så nog var hon trött.

I kväll skall vi träffas i gruppen som skulle komma med förslag till träningkvällar inom klubben. Det skall bli roligt, jag har nog inte så mycket att tillföra men kan alltid vara med och gagga lite. Jag är ju så ny i det här men jag vet ju hur det är för mig. Jag kan ju tala för dem, som är orutinerade. Det är också roligt att lära känna människor, det blir ett annat när man sitter och pratar än när man är igång och vallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback