Tänk vad det är roligt att valla.....

Jag skrev lite om min nervositet när jag går på kurs. Så oerhört mycket kurser, som jag har deltagit i, visserligen teoretiska men ändå, det är ju bara dumheter. När jag skrivit nästan färdigt så pajade tangentbordet. Usch så besvärligt allt blev. Jag kände mig alldeles av banan. Kunde inte göra någonting. Trodde nästan att jag skulle bli tvungen att städa men det är ju inte heller roligt när något på datorn inte fungerar. Tänkte jag kunde jobba med en hemsida och började med några bilder, som jag skulle lägga in. Jag kunde ju inte göra det heller, jag måste förminska dem och det gick ju inte när jag inte kunde skriv. Jag insåg att jag var helt ställd. Så stängde jag av datorn och tänkte jag skulle pröva att starta om den. Men så chansade jag på att bara slå på den igen. Och vad händer? Inget fel på tangentbordet. Hurra vilken lycka. Annars hade jag blivit tvungen att vänta tills i morgon och köpa ett nytt. Eftersom jag skall jobba i morgon kväll så skulle jag då inte kunna använda datorn förrän på fredag.....

Tassa och jag har tränat vallning idag. Jag försöker att inte köra så länge så hon blir helt uttröttad. Igår på kursen gjorde vi en övning så vi stod mellan hunden och fåren och hunden skulle flankera utan att någon gång nå balanspunkten. Och vi skulle inte ge kommandon utan bara säga hundens namn t ex. Gissa om Tassa blev trött. Men hon klarade det perfekt, jätteroligt. Det trodde jag inte. Hon kan mer än jag förstår. Jag tränade hämt idag. 50 meter gick mycket bra, 100 meter också men 150 då skar hon men då gjorde hon ett så perfekt upptag (jag tror det heter så) och kom med fåren, lugnt, rakt och fint så då var jag tvungen att berömma henne trots att hon gjorde fel i början. Jag vet ju inte vad jag ställde till med då.

Jag har varit och gått runt "min" hage idag och den är allt bra stor. Det kommer att gå åt mycket stängsel. Jag vill gärna ha fårnät. Det är visserligen jobbigare att sätta upp men sedan står det där. Jag behöver bara kolla det emellanåt. Det kommer att gå åt mycket nät förstås. Är det någon som vet någon, som har gammalt fårnät att sälja eller ge bort så hör av er. Det känns i alla fall roligt att få "egen lagård". Den är jättestor, mina får kommer att vara i ett litet hörn. Det var kallt där idag så det är nog kallt på vintern. Men det klarar fåren.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej mona! Jag har oxå landat efter i tisdags. Kul hade vi! I morse gick jag också runt "vår" blivande hage och bestämde mig för att minska den lite pga av just stängningen som inte är världen roligaste. Men det måste ju göras. Jag ska uppdatera bloggen i helgen tänkte jag. Jag har ju tränat sedan sist ;-)) Ha det bra, vi ses på tisdag!

2007-03-30 @ 10:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback