Vårväder

I dag var jag upp och tittade på mina nyklippta får och då stod de och frös. Jag funderade på att åka och köpa täcken åt dem. Jag kan tänka mig att de skulle göra stora ögon på Lantmännen om jag hade kom dit och frågade efter fårtäcken. Eftersom det regnade kunde jag inte ta ut dem så de fick springa sig varma heller, det var bara att försöka ge dem så mycket hö som möjligt så de får äta sig varma. Jag tror det kan vara värre när det är regnigt och rått än när det är ett par grader kallt, åtminstone fryser jag mera då. Jag får ge mig till tåls några dagar så ullen växer ut innan jag kan ta ut dem och valla.

Jag har blivit bloggberoende (till alla mina andra beroenden). Kan inte låta bli att läsa bloggar. Folk skriver om ALLT. Det är roligt att se hur man tänker och vad man anser om saker och ting. För ett par dagar sedan råkade jag "ramla på" Carl Bildts blogg. Jag klickade på en blogg i en lista och trodde inte mina ögon när jag såg vems det var. Jag försäkrar att jag inte letade efter just den. Som jag har skrivit tidigare här så sympatiserar jag inte politiskt med honom. Däremot tycker jag att han verkar vara duktig och intelligent och en ganska "rejäl karl" (om man bortser från aktieinnehav och liknande). Men det kan ju vara bara som det ser ut. Konstigt i alla fall att han har så tokiga politiska åsikter(!) Jag brukar läsa en annan politisk blogg, av en sosse, faktiskt och han skriver inte så att jag alltid tycker som han heller. Politiken har blivit så "rutten" tycker jag. Det är så mycket klyschor, så mycket som man skriver och säger för att passa in, sådant som låter bra men som går lätt att genomskåda, som egentligen har ett annat syfte än det man påstår. Det är betydligt roligare att läsa "vanligt folks" bloggar, de verkar mycket mera ärliga och trovärdiga.

För att återgå till regnandet så får jag vårkänslor när det är sådant här väder. Det regnar, snön smälter ihop och jag börjar se barmark framför mig. Här är dock snötäcket tjockt ännu. Jag tror att det alltid är mest snö i Ramsberg av  hela Sverige och den försvinner sist här. Ja jag vet att det är senare längre norrut men det känns som det är mest här. Jag åker ju mest till Örebro och där är det inte mycket snö. Redan när jag kommer till Morskoga är det mindre snö, i Lindesberg ännu mindre och minst i Örebro. I december tycker jag det är bra att det är så men i mars vill jag att det skall bli vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback