Äntligen

Idag har jag och Tassa vallat mina får till sommarhagen. Det har tagit lite tid att göra i ordning hagen men nu är det klart. Jobbigt har det varit in i det sista. Vi har ju vallat en grannes får samma väg, det var inte särskilt jobbigt. De fåren var rätt stillsamma. Framför allt när vi vallade dem bort från gården, var de motsträviga och det gick sakta. Tillbaka hem gick det något fortare. Mina får är snabbare och känsligare så det gick undan ganska bra. Men Tassa skötte sig alldeles utmärkt. För första gången såg hon till att alla kom med, det har hon varit dålig på förut. Det är kanske sådant som kommer med större mognad? Bara att hoppas att det fortsätter.

100071-78 100071-79
Så här ser det ut i sommarhagen. Det finns mycket bete där, det kanske räcker hela sommaren. Tyvärr går inte hagen ner till sjön men fåren kan ju titta på utsikten om de vill.

Nu har jag köpt stängselgrejer för alla pengar jag hade. Igår köpte jag dessutom en släpkärra för 5000:- så nu är jag pank som en kyrkråtta. Men det är bara 10 dagar kvar till pension så jag klarar mig nog. Släpkärran känns bra att ha. Jag får låna Britts kärra när jag vill men ibland behöver de ha den själva, det är skönt att ha egen. Framför allt nu när jag börjar sprida ut får överallt så kan det behövas en kärra plötsligt.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Åh, vilken härlig hage de fått. De måste njuta
utav sjutton, det skulle i alla fall jag ha gjort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback