Bonde söker fru (man)

Jag läste i tidningen idag att Margareta Berg från Resta (som jag räknar till Ramsberg men Restaborna vill vara självständiga, troligen eftersom Resta en gång varit rikare än Ramsberg) ställer upp i programmet Bonde söker fru. Jag tittade på några avsnitt förra gången och tyckte det var lite småtrevligt. Den här gången måste jag titta på varje avsnitt. Jag känner inte Margareta men jag känner hennes bror Mikael lite, jag brukar köpa ved och hö av honom och tycker att han verkar väldigt vänlig och trevlig. Han verkar vara en sådan person, som alltid säger: "det ordnar sig" och som alltid är positiv. Jag kommer att få ha mina får i hans kohage i höst när han tar hem dem och även det tycker han går bra. Jag tror att hans syster, Margareta är lik honom. Hon ser väldigt trevlig ut. Tyvärr har jag inte sett henne på TV ännu, bara läst tidningen. Jag undrade först om hon verkligen visste vad hon gav sig in på men insåg sedan att en sådan kvinna som hon har naturligtvis tänkt över det hela och fattat ett seriöst beslut. Jag tänkte mest på all uppmärksamhet och "kändisskap" som kommer att följa. Men hon ser ut att klara av det också, hon verkar ju vara handlingskraftig. Det skall bli roligt att se programmet. Kan hon sedan också träffa en man så är hon väl värd det.

Nu regnar det, det ser så jämnmulet ut så man kan befara att det blir dagsregn. Jag oroar mig förstås för mina tackor. Det hjälper inte att jag vet att djur klarar sig alldeles utmärkt fast det regnar och klarar att söka skydd. Jag skall åka dit någon gång när det regnar och se vart de går. De har flera stora granar som de kan gå in under. De har så mycket fett i ullen så de blir nog inte våta och kalla i första taget. De ser ut att må bra i sin nya hage. Jag tyckte att de redan blivit lite rundare, de äter hela tiden, så fort man går ifrån dem så sätter de igång och betar. I sin förra hage stod de bara och tittade efter en när man gick. Det jag tänker mest på är om de blir dåliga i magen om de betar för mycket blött gräs men eftersom de klarat omställningen så klarar de sig nog även i fortsättningen.

Det blir inte så mycket vallat de närmaste dagarna, i morgon kommer jag att vara i Örebro hela dagen, skall hjälpa min dotter flytta och tisdag har jag lite annat att göra. Jag är så nöjd för att jag har tvättat bilen och städat garaget. Bilen blir snart skitig igen men garaget kanske jag kan försöka hålla ordning i ett tag. Det blev väldigt gott om plats där, jag bara står där och tittar och njuter när jag kommer ner. Enda problemet där är en massa fönster, som jag fick överta av förre ägaren. Jag tänkte göra en drivbänk och kanske glasa in altan men inget har blivit av. Jag har inte tid att jobba så mycket i trädgården (inte lust heller) och inglasning blir för besvärligt att klara. Jag får försöka annonsera och ge bort dem, de tar mycket plats.

Kommentarer
Postat av: gail

det kommer flera på torsdag. det är ylva med sin godkänd Sid och flera andra. kan bli en kul dag för alla.
vi ses på torsdag

2007-05-15 @ 20:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback