Fredag

Skönt att det är uppehåll en stund. Trist när det regnar så ihållande, som det gjort nu flera dagar. Jag skulle ha varit hos Gail och tränat i går men hon hade sitt lilla barnbarn där och det kan inte vara kul för honom att vara ute i spöregnet så vi kom överens om att skjuta på det till måndag. Bäst är om det inte regnar då men då gäller det i alla fall bara oss vuxna. Vi har vallat lite idag, Tassa och jag och det gick faktiskt riktigt bra. Hon klarade att driva fåren hundra meter i ena riktningen och lika långt tillbaka utan att springa runt dem och utan att vingla alltför mycket. Hon har blivit duktig att hålla ut när hon får flankera, det gillar hon. Drivning är hon kanske inte lika förtjust i. Det har blivit ganska långt gräs i nya hagen så det är rätt jobbigt att gå där och säkert för Tassa att springa i också.

Jag har köpt en trimmer. Det har jag önskat mig i flera år. Jag köpte en liten, elektrisk för många år sedan, en billig. Den gick knappt att använda, tråden gick av efter 30 sekunder så jag tröttnade till fort på den. Jag hade den på min uteplats i Örebro men den fungerade alltså inte. Sedan har jag varit avis på alla mina grannar här som går omkring och smattrar med sina trimmers i trädgården, bensindrivna förstås. Nu kan jag också gå omkring och smattra men jag har egentligen köpt min för att klippa under eltråden. Jag har varit ute i trädgården och övat och idag har jag klippt hela vägen under stängslet  - och det gick riktigt bra. Men trött blev jag. Och ont i ryggen fick jag. Det är en lite kraftigare trimmer än en vanlig trädgårdsdito men det finns slyklinga till den så den är något mitt emellan trimmer och röjsåg.

Nu skall jag försöka ta itu med mitt TV-abonnemang. Jag bestämde mig för VIASAT, hade egentligen tänkt byta till telia (gratis ett år) men det var en så trevlig kille så jag tog hans erbjudande. Jag har redan ångrat mig. Idag fick jag en parabol, jag hoppades att jag skulle kunna ha den jag har och slippa klättra upp på taket och byta. Och ett kort som jag inte vet vad jag skall göra med och en blankett att fylla i en massa nummer och koder, som jag inte har en aning om. Jag får ta en VIASAT-dag och försöka komma underfund med det där. Det verkar som om man inte längre kan lära sig hur det fungerar, det kommer något nytt innan nästa gång och så får man försöka sätta sig in i det.

I morgon skall jag i alla fall jobba i Örebro. Jag har skött Britts får några dagar, det är ett himla åkande men det är kul med alla lammen, de är verkligen roliga. Och flasklammen är jag riktigt populär hos. De kommer och skriker så fort jag visar mig. Hundarna skall vara hos Britt-Marie när jag jobbar. Hon är väldigt populär hos dem, de rusar ur bilen och fram till hennes dörr när vi kommer fram. De är jätteglada för att få vara hos henne, det känns bra för mig.

Det är märkligt att det redan är fredag igen. Jag är inte så förtjust i helger, det har jag aldrig varit. Jag vill att det skall vara vardag, allt öppet ifall man vill handla och det går att få tag på folk men jag tycker det är fredag stup i ett. Jag börjar undra om det verkligen är fredag bara en gång i veckan, f-n vet. Men det är bra att jobba på helger, skapligt lugnt och mera betalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback