Stängslet är snart klart

Nu har jag anmält mig till en hel veckas vallkurs i juli med Peter Nilsson. Peter kommer att stöna när han får veta att jag har anmält mig, han är ju jättetrött på mig men jag har bestämt mig för att ta alla möjligheter till kurs denna säsong. Om vi inte kommit någonstans när den är slut så struntar jag i det men annars skall jag försöka klara VP. Den här veckan har Working Kelpieklubben anordnat. Det är tre dagar med lärarledd undervisning och två dagar när man får träna på egen hand om jag har förstått det rätt. Det ser ut som om det skulle kunna föra oss ett steg framåt. Jag har egentligen ingen praktisk nytta av vallprovet, om det inte händer ett mirakel förstås så vi blir jättebra då vill jag tävla, men jag kommer inte att avla på Tassa så jag behöver inte provet av den anledningen.

Nu är jag klar med stolparna i "min" beteshage.  Jag har slagit ner 120 stolpar ungefär och skruvat fast  300 isolatorer, det fattades ca 60. Jag hade två sorter, av att skruva den ena fick jag ont i vänster hand och av den andra, höger hand. Det är ju bra när det jämnar ut sig. Jag måste också köpa mera tråd. Detta har kostat en liten förmögenhet, inte trodde jag att stängsel var så dyrt. Om jag valt fårnät så hade jag fått låna nät av Britt då hade det inte blivit så dyrt men mycket jobbigare - och svårare att sätta upp ensam. Det skall bil skönt när stängslet är klart och jag kan släppa mina får där, det borde bli klart idag. Jag kan säkert valla dem till hagen, det är kanske
1 - 2 kilometer men ingen trafikerad väg, jag tror det är bara postbilen och någon enstaka boende som kör där.

Allt detta har verkligen känts som en utmaning. Jag är stel i hela kroppen, det tar en stund att komma igång på morgonen. Men det är jätteskönt när man klarar av det man tar sig för. Jag hoppas ju att jag skall lyckas klara detta med egna får - som jag drömt om så många år. Sensmoral: När Du drömmer om något, vänta inte med att förverkliga det utan sätt igång direkt!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Åh, vad roligt det låter med en hel veckas kursande. Tror att mina vallkompisar Ewa och Christine också är anmälda. Själv har man "fel" ;) ras (och jag som har två olika att välja på), annars hade jag gjort detsamma.
Ja du, har lite samma dröm som du men än kan den inte förverkligas då vi inte får tag i ett hus med mark. Suck! Men vi hoppas!
Vad duktig du varit med all stolp och skruvade av isolatorer! Det låter härligt jobbigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback