Tiden går fort

Nu har "min bilreparatör" varit här. Han hade med sina båda döttrar och jag bjöd dem på mat. Är man så slarvig med bilen som jag är så måste man hålla sig väl med folk som kan fixa det. Han är mycket duktig bilplåtslagare. Visserligen tycks väldigt mycket vara av plast på bilarna numera men han kan fixa det mesta ändå. OM han vill. Han arbetar bara när han känner för det. Som sagt så´na måste man fjäska för! Nu skall jag ringa när jag kan komma till Örebro så gör han det före midsommar.

Vi har hunnit valla lite också. Men nu har gräset satt fart och börjat växa så nu vill inte fåren äta det utan det börjar bli jobbigt att ta sig fram. För ett par veckor sedan hade fåren inget gräs, nu har de för mycket. Det är inte ofta det är lagom. Ibland ligger de ner i gräset då syns de inte. Tassa blir alldeles stirrig när hon inte ser dem. Det var precis vad som hände idag. Sedan gick det inte alls bra att valla. Troligen var Tassa påverkad av våra gäster. Flickorna är tio år och de lekte med Tassa hela tiden. En av dem förälskade sig i Moses och satt och höll honom i "hand" för det mesta men när han tröttnade lekte hon också med Tassa. Antagligen var jag också lite stressad och det känner Tassa direkt.

Jag fick se Moses och Tassa när de låg på gården idag. Jag hade ju en bild på hemsidan från 2005 på dem på gården. Då var Tassa liten valp. Det är fantastiskt vad fort tiden går.

100071-81 100071-80

Det är inte bara gräset som växer. Det växer i blomlådorna också. Här är det inte bara Kattfot utan en hel katt i blomlådan.

100071-82

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback