Slaveri

Citat ur Seinfeld. Det satt ett par marsianer och tittade ned på jorden. Efter en stund säger den ene marsianen till den andre, "Det är varelserna på fyra ben som styr på jorden. De går alltid först, därefter kommer varelser på två ben, fastkedjade i ett koppel. När de fyrbenta härskarna sätter sig för att göra sina behov, är slaven  raskt framme och plockar upp efter ledaren".

Ovanstående hittade jag på Eva Bodfäldts Hundblogg http://www.agria.se/blog/eva_bodfaldt.nsf idag. Jag misstänkte att jag var slav men har försökt intala mig att jag är en fri varelse. Nu förstår jag att jag alltid haft fel och får ställa in mig på att acceptera. Nu ska jag åka till mina andra härskare, fåren, och släppa ut dem och ge dem hö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback