Svårigheter i livet

Det är konstigt, varje år blir jag lika besviken när det börjar snöa och blåsa på det här sättet. Trots att jag vet att det ska komma en vinter varje år. Jag kunde nog acceptera att det sakta dalade ner en massa flingor en dag och sedan slutade snöa, klarnade upp och blev 3 grader kallt. Men det här eviga snöandet går mig på nerverna. Varje gång jag går ut genom dörren måste jag sopa eller skotta, vilket jag tycker är trist. Det är ungefär som med städningen, några timmar efter jag har dammsugit så börjar det ligga tussar med hundhår på golvet. Eller lera i hallen. Leran slipper jag förstås när det är snö, alltid något.

Än så länge är inte snön så djup men jag tycker ändå det är lite synd om fåren så jag vill inte gärna mota ut dem för vallträning heller. Tassa tycker jag inte synd om, hon springer gärna i snön. Själv är jag inte förtjust i att pulsa i snö men vet att det är nyttigt för mig så jag står ut med det. Det är bara fåren jag tycker synd om, är det dumt kanske? Klarar får att pulsa i snö?

Det värsta är att jag har slut på pengarna
, de har gått åt till fårtillbehör. Det har lett till att jag inte kunnat få på vinterdäcken. Jag tänkte när det var varmare, att jag skulle sätta på dem själv och spara pengar men jag tycker det är så jobbigt. Jag bestämde mig för flera år sedan att "nu ska jag inte byta hjul själv mera". (precis som jag bestämde mig för att inte laga punktering själv på cykeln). (Ja nu tänker förstås de som läser detta att jag ljuger. Jag som är så töntig när det gäller vallning men, utan skryt, så är jag faktiskt ganska händig med praktiska saker. Det är sant.) Jag har jag visserligen tvingats byta hjul på bilen när jag fått punktering men då är det i regel bara ETT hjul, nu är det fyra. Och nu tycker jag att det är värre när det både är snö och kallt. Det är prövningar i livet hela tiden!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback