Hem med min Kavaljer

Idag har jag varit ute och åkt med min Kavaljer (min husvagn av märket Kavaljer) Jag hämtade den i Örebro där den stått hela sommaren. Jag har sovit i den när jag har jobbat i Örebro, jag slutar ofta kl 22.00 och börjar igen kl 6.45, hinner inte sova mycket om jag måste åka hem emellan. Den har stått på en liten camping och får inte stå kvar längre än till 31 okt. Det var jobbigt, först höll jag aldrig på att få ur elsladden, sedan hade det mesta "beckat ihop" så det var svårt att få fast vagnen efter bilen. Men till sist gick det med hjälp av Dottern, som jag ringde efter. Nu har jag Kavaljeren hemma. Skönt.

Jag åkte i morse i strålande sol och ett par grader kallt och tänkte att nu har fåren det skönt. Det var visserligen frost på marken fortfarande men jag tänkte ju att solen skulle göra sitt, då skulle det bli jätteskönt. Jag kom bara till Lindesberg så möttes jag av ärtsoppstjock dimma. Jag trodde förstås att dimman skulle lätta snart men när jag kom hem kl 16.00 var det fortfarande lika dimmigt. Inget kul. Det har småduggat hela dagen dessutom.

I morgon ska jag hämta min bagge.
Jag är lite nervös. Kommer jag att kunna valla med baggen i hagen? Han kan ju inte sätta igång med jobbet direkt och då skulle det vara möjligt att valla men jag vet ju inte hur baggen reagerar då. Är han sådan att han ska stångas så fort han får en chans? Det vet man kanske inte säkert förrän han kommer igång med sitt värv bland tackorna. Klarar jag att leda in honom ? Hur stor är han? Kommer han att vara trevlig mot tackorna? Måste jag verkligen ha honom i karantän tre veckor? Han kommer ju från samma plats som tackorna fast de kom för ett år sedan. Det är många frågor men jag räknar med att få svar i morgon på de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback