Hundarna är friska

Nu har Tassa varit frisk en hel vecka, det känns bra. Det blev bara en natt som hon kräktes och var dålig. Jag tycker ändå det känns bra att jag inte åkte till kursen på söndagen, eftersom jag trodde att det kunde vara Kennelhosta hon hade. Tydligen hade veterinärerna rätt när de sade att det inte kunde vara Kennelhosta, både den som undersäkte henne på Strömsholm och den jag ringde i Lindesberg. De kanske kan mer om hundars sjukdomar än jag. Hur som helst, Moses har inte visat några tecken på att vilja hosta och ingen annan hund i närheten heller. Moses borde ha fått åtminstone något symtom, de är ju så nära varandra. Tassa lägger sig alltid intill Moses och de "diskar" varandras matskålar o s v men han har inte hostat en gång. Det betyder att vi kan göra VP även om jag nu "kommit av" mig lite beträffande det. Vi har inte tränat på två veckor, förra veckan fanns det ingen tid för träning och denna vecka har jag försökt hålla henne stilla ifall hon var sjuk. Vi missade också kursen förra helgen så vi får väl se hur vi gör. När Tassa inte får röra sig på ett tag så går hon ner i kondition så nu får hon börja träna igen. Vi ska till Peter i veckan få höra vad han säger.

Jag tycker det har varit mycket ett tag nu men nu ska jag inte jobba förrän nästa helg igen. I dag ska jag på ett möte om biblioteket, som kommunen tänker lägga ner. Vi som använder biblioteket tycker förstås att de kan spara på något inne i Lindesberg istället. Vi som bor på landsbygden har ändå så lite förmåner men vi betalar lika mycket skatt. Jag vet, jag har ju själv valt att flytta hit men nog var det av betydelse för mig att det fanns ett bibliotek. Många har bott här hela sitt liv och har svårt att tänka sig att flytta härifrån. Alla kan väl inte bo i sta´n heller.

Nu är det bara en vecka kvar tills fåren ska klippas. Sedan får de flytta in i lagården, de behöver vara inne några dagar då eftersom de fryser sedan. Det är nästan färdigt att flytta in. Det senaste är att korna trampat sönder så mycket utanför så det var blött och geggigt, det är inte bra för fåren. Min hyresvärd har lovat köra på lite grus, få se om det hjälper. Han har också skrapat undan lite så det har blivit mycket bättre. För övrigt är det väldigt fint där så det blir nog bra. Kul att se om mina får kan samsas sedan, de tillhör ju även olika raser så det är inte bara att de varit på olika ställen. De får väl bråka tills de löst frågan om vem som ska bestämma om det går. De kanske kommer att slåss så de inte kan vara tillsammans. Mina stackars Åsenfår har dåligt med bete nu så jag tänkte köra dit lite hö åt dem. I går kom de springande från andra sidan hagen så fort de såg bilen, de trodde väl att jag hade något åt dem att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback