Nu har jag kanske krånglat till det

Usch, nu har jag krånglat till det - igen - jag krånglar till saker ofta. Jag tycker det är så viktigt att vara schysst och följa regler och så blir saker värre än de borde vara. Jag ringde distriktsveterinärerna i dag och fick prata med en vet. om Tassa. Veten trodde INTE det var Kennelhosta som Tassa hade. Hon tyckte inte symtomen stämde med det. Tyvärr finns det inga möjligheter att ta blodprov eller liknande för att konstatera K. Hon menade också att det borde ha pågått lite längre om det varit K, nu var det i princip bara en natt. Hon tyckte också att hon borde ha varit åtminstone lite dålig och de brukar oftast ha feber första dagen men det hade hon inte. Och Moses har inte blivit sjuk. Hon tyckte att jag kunde avvakta lite och se hur det utvecklar sig i fortsättningen, händer inget särskilt så kan vi nog starta i VP tyckte veten.

Det tokiga är ju att ingen på Strömsholm heller trodde det var K. Jag frågade veterinären där men hon svarade att det trodde hon inte. Hon undersökte ju Tassa noga. Det är ingen mer än jag, som har trott att det kunde vara K. Det är väl inget fel att försöka hålla hunden isolerad ifall att, men det var ju snopet att missa VP. Isynnerhet som det är det sista för året. Jag har två dagar på mig att fundera hur jag ska göra, VP måste vara betalt på fredag. I vilket fall borde det inte smitta efter tre veckor om det ändå skulle vara K. Det tråkiga är ju att Tassa gärna vill gå fram och "hälsa" på andra hundar. Hon måste ju vara lös en stund medan hon gör provet. Men då får man hoppas att hon är upptagen av det hon håller på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback