Vilka följder detta fick

Nu har jag fått veta att man måste vänta en månad efter Kennelhosta för att få delta i tävling eller VP. Det är bara tre veckor kvar. Hur vet jag om det är Kennelhosta eller ej? Jag har visserligen ett papper från Strömsholm som visar en annan diagnos men inga prover har tagits. Jag har ju ställt in mig på VP och jobbat för att klara det. Kommer jag att klara av att "jobba upp mig" ännu en gång och göra VP i vår? Träna en massa, jobba mycket för att ha råd med träning och kurser? Usch vilka följder detta fick. Idag har hon inte hostat alls, jag kan nog åtminstone hoppas att hon börjar tillfriskna. Jag har läst att efter fem hostfria dagar smittar det inte längre. Det kanske man inte får ta så bokstavligt men behöver inte vara lika rädd i alla fall. Jag är jättenervös för att vi ska möta en hund när vi är ute ifall det nu är Kennelhosta.

Måste tillägga att jag inte tror att det är någon fara att hundar i SDV skall drabbas av Tassas smitta. Vi har inte varit i kontakt med någon hund inom SDV sedan hon blev sjuk. Valpen, som antagligen smittade Tassa är en Springer Spaniel som INTE vallar. Däremot gick de på valpkurs och var där fast hunden hostat därför att de var så säkra på att det var förkylning och inte Kennelhosta. Hoppas att det var så. I så fall har inte heller Tassa Kennelhosta. Men jag kommer ändå inte att låta henne träffa NÅGON annan hund innan jag vet att hon är frisk.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Fyyyy, vad tråkigt.
Ni som slitit på så. Men å andra sidan är
det ju ingen nackdel. Det ni lärt er har ni väl nytta av även om det inte skulle bli något VP i år, eller?? Krama om lilla Tassa från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback