Visslingar

Vi tränade en liten stund i går också. Det fungerade faktiskt jättebra. Tassa var uppmärksam och lydig. Det kanske var bra med lite extra press på henne i förrgår. Så för Tassa gick det bra.

Det var sämre med matte. Jag tränade visselsignaler. (kanske det var det som gjorde att Tassa var uppmärksam, hon tycker det är kul med något nytt.) Det fungerade i a f inte bra alls. Jag kan ju signalerna jättebra i bilen. Dessutom är de höga och klara där. I hagen hördes de knappast alls. Och när de hördes var det ändå inte helt rätt. Det är ett mysterium. När jag blir lite andfådd så får jag nästan inte fram något ljud. Dessutom måste jag nog göra om vänster-signalen, den fick jag inte till alls. Det är väl träning förstås?!?!?!

Nu skall jag snart åka till jobbet, så fort det ljusnar så jag kan ge fåren och släppa ut dem. I kväll är jag inte hemma förrän runt kl. 0.30. Sedan är jag trött hela dagen i morgon, men vad gör man inte för pengar? Jag har ju inte råd att ha fåren kvar om jag inte jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback