Bara arbete

Nu har jag jobbat sex dagar i rad i Örebro. Det var tungt i värmen. Jag har svårt att klara så här oerhört stark värme i vanliga fall men när jag är borta och jobbar blir det påfrestande. Det är alltid långa skift på behandlingshem och inte en chans att ta igen sig. Hundarna har också varit helt slut när vi kommit hem, det är påfrestande för dem också med värmen.

Det värsta är att vi ska tävla i Kelpie-mästerskapet i helgen. Tassa skall just löpa och är helvimsig och vi har inte haft en chans att träna något. Jag har tänkt att försöka flytta och skilja lamm och tackor åt i morgon. Skulle behöva sätta upp tråd i den hagen de var först i nu i sommar. Jag blev tvungen att ta bort tråden för att stänga hagen där de är nu. Tråd är så dyr så jag kan inte köpa hur mycket som helst. Jag har köpt ståltråd nu, den är billigare och kan sitta kvar över vintern. Problemet är bara att sätta upp den. Det finns vindor på Lantmännen men de är enormt dyra. Och att försöka sätta upp tråden utan att ha den upplindat på något är ett förfärligt jobb när man är ensam. Jag satte upp en bit på ca 150 - 200 meter och hade göra länge. Den bara trasslade sig.

Kan jag skilja lammen från tackorna i morgon så får vi fina möjligheter till träning, både Tassa och jag. Men jag kommer förstås inte att stå och flaxa och stampa för att skrämma fåren naär jag ska dela dem. Tänkte ta dem till lagården för att göra det. Och funderade även att låta tackorna stanna inne första natten. Är de inne så hör de inte varandra så väl. Vi får se hur det går. Jag tycker så synd om mina stackars små lamm, hur i hela världen ska jag klara att låta slakta dem? Det blir nog svårt.

Nu har gräset växt bra i trädgården medan jag har varit borta. Det har ju regnat en hel del under den tiden så det har satt riktig fart. Jag skulle behöva klippa gräset och sätta upp tråden i kväll men jag orkar inte göra något av det. Gräsklippningen är det tyngsta arbetet jag har. Det är mycket slänter och backar i min trädgård, i varje fall på baksidan av huset, det är jobbigaste biten. Jag brukar vara helt slut när jag klippt färdigt så det får nog växa lite till. Tråden får också vänta tills i morgon. Hundarna ligger helt utslagna och det kommer jag snart att göra också.

Kommentarer
Postat av: gail

lycka till mona :0)

2008-08-01 @ 15:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback