Tur eller otur

Var hos Peter och tränade igår kväll i spöregn. Både Tassa och jag var så blöta så det rann vatten om oss. När vi höll på kände vi det inte. Jag tyckte det gick riktigt bra. Tassa skulle fösa tre tackor låååångt bort - och jag stod kvar. Hon har ju aldrig gjort det tidigare, med undantag för en gång i Bråfors på vallveckan. Peter sade att det fungerade då därför att hon gått den banan flera gånger och kände sig säker. I går tvekade hon ibland och jag fick gå fram en bit och peppa henne, då fortsatte hon. Hon fick också göra några hämt (som belöning, det gillar hon) och vi tränade lite delning. Först delade jag ensam medan jag väntade på Peter. Då hade vi stora flocken och det gick lysande. Sedan fick vi dela de tre tackorna och det var förstås mycket svårare. Det var inget lysande resultat men det gick ändå. Vi var mycket nöjda med träningen - alla tre.

Jag förstår inte att det inte kan fungera när vi är "bland folk". På träningskvällen i Bråfors förra veckan gick INGENTING bra. På vallveckan gick det dåligt första dagarna men sedan gick det bättre. När jag ska tävla måste jag nog få valla några timmar innan det är min tur. Jag vet inte, beror det dåliga resultatet på att jag blir nervös. Jag tyckte ju att jag var lugn i Bråfors....... Men jag var kanske inte det ändå, det är obegripligt. Jag har tränat en del hos Britt med tackor och lamm, helt ovallade bagglamm, i långt gräs, och lite med mina egna får i väldigt långt gräs och det har gått mycket bra. Varför kan det inte gå lika bra när jag är ute någonstans?

Jag antar att det bara är att försöka få lite rutin så jag kan slappna av lite mer. Tävla så mycket som möjligt. Frågan är bara om jag klarar att bli diskad gång på gång innan jag får rutin. Jag tycker ju ibland att jag måste vara oduglig men i så fall skulle det väl aldrig gå bra eller.....? Kan man ha sådan tur att en hel bana kan gå bra bara på tur...... fast man är oduglig? Ja, framtiden får väl utvisa hur det går. Ingen idé att ta ut något i förskott. Tassa hon lever i nuet och skiter i att oroa sig, jag får försöka göra likadant. Det är för övrigt dags för löp nu i dagarna, då brukar hon bli riktigt förvirrad.

Kommentarer
Postat av: gail

det bästa sätt för dig att övervinna dina nerver är att träna på det du är nervös för. det spelar ingen roll om det går dåligt i början, i början hade jag en potta fastspänd på rumpan när jag skulle tävla jag var så nervös men träning ger färdighet.

kämpa på mona

you can do it if you try

2008-07-22 @ 10:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback