"Oflyt"

Få se om detta fungerar nu. Blogg.se har uppgraderats och jag hade svårigheter att logga in. Men jag antar att allt är som tidigare. Jag vill helst inte att det blir några förändringar i datorn, det är så mycket, som ändras på alla andra områden och gör livet besvärligt. Så tyckte jag aldrig förr, jag älskade förändringar men nu vill jag att allt ska vara som det alltid har varit. Märkligt.

Det är så längesedan jag vallade nu så jag minns knappt hur man gör. Jag jobbade hela förra veckan och då hann jag ingenting annat. Jag åkte kl 6.00 på morgonen och kom hem kl 19.00 på kvällen. Efter att ha rastat och utfodrat hundarna, tittat till fåren och ätit själv så var det dags att lägga sig och sova. Hela helgen har jag varit trött sedan. Min dotter, hennes kille och min äldste son var här på lördagen. Det var jätteroligt, de kommer ju inte så ofta men det är roligt när det händer.
Inte konstigt att jag inte tycker om helger. Dagen före förra helgen gick min pelletsbrännare sönder och eftersom alla tekniker var lediga blev jag tvungen att själv åka till firman i Närkes Kil med brännaren och hämta en annan, som jag fick låna medan de reparerade min. Den här helgen hände något med bilen. En lampa började lysa och i instruktionsboken står att man genast ska sakta ner om den lampan tänds och sedan omedelbart kontakta verkstad. Eftersom det hände i lördags har jag varit tvingad att köra med bilen ändå. Jag får ringa genast i morgon bitti och höra om verkstaden kan ta emot bilen. Tyvärr är det midsommar nästa helg. Alla ska väl ha sina bilar lagade till dess och dessutom är de säkert lediga på verkstaden. Jag borde förstås inte måla f-n på väggen men risken är stor att det blir problem. Bor man på landet så är man alltid beroende av bil så det är alltid lika illa när den går sönder.

Jag har "oflyt" just nu. Moses har varit riktigt dålig två dagar. Han var ju med mig på Runnagården när jag jobbade och tjejerna var ute med honom. Han kan ha fått något gott att äta av dem. Han har så känslig mage så det räcker om han får lite skinka eller liknande för att han ska bli sjuk. Han spydde och hade diarré hela fredagsnatten och sedan har han bara legat och nästan inte orkat röra sig. Han vill inte äta (vilket förstås är bra) och han dricker inte mycket heller. Han bara viftar matt på svansen när jag pratar med honom. Tassa försöker ibland få igång honom men det har inte lyckats alls. Det är så tråkigt när Moses är sjuk, han börjar ju bli gammal, jag blir orolig då.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Fy så mycket tråkigheter. Hoppas det vänder, fort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback