En olycka kommer sällan ensam

Jag tror att Valborg, mitt minsta lamm som föddes 1 maj, äter dåligt. Hon började med diarré. Hon hade en stor klump hängde i baken med intorkad avföring när jag kom från kursen 2:a maj. Jag stoppade ner baken i en pyts med ljummet vatten och fick henne ren. Efter det gav jag henne saltbalans ett par gånger och det verkar som om diarrén försvann. Nu ser hon fin ut i baken. Däremot tyckte jag igår att hon såg smal ut. Jag har tittat när hon diar och det är bara mycket korta stunder. Jag försökte mjölka ur och ge henne i flaska men det verkar som om tackan har dåligt med mjölk. Blir ungen svag och inte orkar suga så sinar ju mjölken. Jag har nu gett henne lite lammnäring i gårkväll och i morse (med risk för att hon får diarré igen). Till råga på allt har jag fått ishias och har mycket svårt att hålla på och mata och mjölka. Ett problem drar alltid med sig flera.

Jag ska också till bilverkstaden idag och få husvagnen fixad och sommardäcken påsatta. Jag funderade på igår om jag ändå skulle sätta på däcken själv eftersom jag inte har några pengar men det går faktiskt inte idag när jag har så ont i ryggen.

Räkna: halt hund, ischias och dessutom ont i magen, elen fungerar inte på husvagnen (den ska besiktas på torsdag), inga pengar, kör med olagliga däck och kan inte få på de rätta, inget gräs växer i hagen men i trädgården växer det så det hörs och jag kan inte klippa p g a ont i ryggen, lamm som inte äter och jag har svårt att mata. Det blir värre ju mer jag tänker på det. Jag tänker på något annat.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Huuva, vad det var mörkt hos dig.
Då ska inte jag klaga. Hoppas det reder
upp sig med alla dystra ting. Snarast!

Postat av: gail

sätt dig ner i soffan en stund och koppla av. det måste gå åt helsike ibland så du kan njuta av när allt går som det ska


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback