Slut efter halva vallkursen

Nu har vi gjort andra dagen på vallkursen. Det gick väldigt bra. På förmiddagen var vi i Lerkulan eftersom flera behövde liten fålla. Vi, som inte var i fållan, tränade fösning och delning och det gick till sist riktigt bra. På eftermiddagen var vi i Bråfors och då fick vi i min grupp gå en "tävling" och blev bedömda av en "grinig domare", Peter. Jag tyckte det gick mycket bra och var så nöjd. Då fick jag veta av Peter att vi egentligen var diskade. En tacka hade gått utanför "rännan" (eller vad det kan heta) och jag tänkte att "ett poäng minus spelar ju ingen roll" men Peter talade om att vi blev av med alla poäng och skulle egentligen ha lämnat banan. Det kan ju vara bra att veta när/om det blir allvar. Delningen däremot gick superbra.

Det var gårdagen. Halva kursen klar. Idag åkte jag åter till Lerkulan. Ewa och Anna höll på och tränade fösning omväxlande med delning även idag. Jag hoppade in och gick en bana med fösning och gjorde därefter ett par delningar. Tassa börjar så smått förstå att det är tillåtet att gå in mellan fåren och att hon skall driva bort den ena gruppen.

Nu hör det till saken att jag tyckte mig se att Tassa var lite halt innan vi åkte. Jag undersökte tassarna och hon reagerade när jag kände på den vänstra framtassen. Det händer att hon gör sig illa ibland och haltar några steg men att det sedan försvinner. Jag tänkte att jag åker väl och prövar, få se om det blir värre.

Nu var det så lyckligt att det var en veterinär, som deltog i kursen. Egentligen skulle ju Gun ha varit med, hon ansvarar för kurserna i vanliga fall. Hon är ju veterinär men denna gång hade hon blivit sjuk och kunde inte vara med.

Veterinären, som var med på kursen undersökte Tassas fot och ben och konstaterade att det inte var lämpligt att låta henne anstränga benet utan avbryta kursen. Hon föreslog att jag skulle låta Tassa vila tre dagar. Om det inte blivit bra då så måste jag söka veterinär. Jag har just varit hos vet med Tassa och de har tagit prover för flera tusen kronor eftersom hon tappat päls och jag är rädd för att Demodexen skall komma tillbaka.

Så var det med den kursen. Det var extra tråkigt eftersom det hade börjat gå så bra för oss. Jag har ju inga möjligheter att träna hemma på ett bra tag. Det kostar för mycket om jag ska åka långt. Men vi fixar det nog på något sätt, huvudsaken Tassa blir bra i foten. Jag får försöka hålla henne lite stilla några dagar nu.

Kommentarer
Postat av: Heléne o Lexa

Aj då, hoppas det inte är något allvarligare än
att ett par, tre dagar vila ska göra susen.
Kul att det går bra för er. Skulle gärna vilja se er snart. Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback