Nu är det Bråfors som gäller

Nu är slakten klar och lammen i frysboxen så nu kan jag andas ut. Nu har jag mat ett tag, det är skönt att ha när det kommer gäster och när ungarna kommer på besök. De känner sig nog som om de kom på besök fast de kommer hem till mamma. De har ju aldrig bott i det här huset, inte ens i byn. Det skiljer sig rätt mycket från Örebro.

I morgon ska jag åka till Örebro. Jag blir alltid så trött när jag är där. Kan inte förstå hur jag har orkat bo där så många år. Jag brukar alltid planera att hälsa på den ena eller andra men oftast hinner jag aldrig besöka någon utan åker hem när ärendena är avklarade.

I morgon hinner jag inte, och knappast lördag/söndag heller, men sedan har jag en vecka på mig. Då ska vi träna på att få in fåren i en ränna. Tänk om vi kunde komma till Malteserkorset och kanske klara åtminstone första rännan. Det skulle jag vara mycket nöjd med. Men jag får spara till 2 november med att se vart jag kommer. Det går ju inte att bestämma en vecka i förväg.  Hur det än går så tycker jag att det ska bli roligt. Det är alltid kul för att man träffar trevliga människor.

Nästa vecka ska vi börja en studiecirkel i tovning. Det ser jag fram emot. Det är svårt att komma igång med någon tovning hemma. Jag har inte heller något riktigt bra och lämpligt ställe att vara på. Jag har köpt en tvättho, som jag behöver få installerad i källaren, då blir det riktigt bra. Får väl boka in Hustomten. Han börjar få så mycket jobb nu när han blivit mera känd så det är svårt att få någon tid.

Just nu är det ganska lugnt med fåren. Det kommer det att vara fram till lamningen om inget oförutsett inträffar. Det är bara passningen, att jag tar in dem varje kväll och släpper ut dem på morgonen. Jag tycker det känns lite tryggare när de är inne i lagården för rovdjur och lösspringande hundar m m. Men då måste jag också vara hemma varje dag och passa. Annars kunde jag be någon titta till dem. Jag får nöja mig med att åka över dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback