Malteserkors igen

Nu börjar jag verkligen känna att jag inte hänger med. Jag läste en krönika, skriven av en ganska ung man, som skrev om hur det var nu jämfört med förr. Han skrev bl a om att "lagra saker på CD-skivor (det måste väl betyda att man lägger SAKER ovanpå en skiva, vad det nu är för vits med det), vada i popcorn (jaja, hm ?), paketera om subprime-lån eller komma ihåg sin pinkod". Det där med pinkoden har jag trott att det bara var min ålder som gjorde att jag hade problem med det, men så är det visst inte. Men subprime-lån? Jag lever i min egen lilla värld numera och fr a struntar jag i allt vad finansproblem heter. Det räcker för mig med mina egna finanser (jag går omkring hela tiden och är sur för att jag hade niotusen på ett konto, som skulle vara tryggt enl banken och det har sjunkit i värde varje dag så nu är det nere i 8485:-. Säljer jag så stiger väl värdet direkt). Jag ägnar mig åt mina får och mina hundar och katter och hör mig för hur mina barn och barnbarn mår.

Det är egentligen ganska skönt att kunna koncentrera sig enbart på det  man tycker är roligt men jag skäms ju lite när jag inte alls följer med vad som händer i världen. Jag blir bara lite småirriterad när man skriver i tidningar att "det är sjukt roligt" eller att något är "grymt" när det handlar om en söt och snäll liten baby eller någon som skänker allt han äger till välgörande ändamål t ex. Lite svårare har jag för att man inte kan skilja på "de" och "dem" eller skriver "vart" istället för "var". Jag inser verkligen att språket förändras men nu är jag där. Nu är jag en sur gammal kärring och kan inte acceptera att det är "utveckling", nu tycker jag att det är FEL.

Ja, jag börjar nog må bättre. Jag har städat och det brukar kännas skönt en halv dag ungefär, tills det hamnat nya tussar av hundhår eller grus och lera både från djurtassar och från mina egna stövlar, på golvet. Samtidigt är det lite skönt, då kan jag börja koppla av och vara som vanligt igen när jag inte längre behöver vakta på mina nystädade golv.

Det är en annan sak, som grämer mig. Jag skulle kolla idag om betalningen till starten i Bråfors kommit in. Då upptäckte jag att det blir Malteserkors. Varför såg jag inte det innan jag betalade? Stod det verkligen där från början? Jag har ju varit besviken för att malteserkors och delning har införts just nu när vi skulle börja tävla. Sista veckan har jag tränat på delning och var så glad för att Tassa äntligen började förstå delningen. Och sedan får jag en sådan kalldusch. Det är inte troligt att vi kommer till delningen ens, eftersom jag inte kan klara malteserkorset. Jag tror det beror på att jag blir nervös, att jag inte kan klara malteserkorset. Det värsta är att jag inte kan träna på det hemma eftersom jag inte har grindar. Jag har visserligen åtta trägrindar men jag använder de flesta av dem, så det är ganska omöjligt att träna med dem.
Och vi som är så bra på fålla (?). Det är det enda som vi är bra på men det kan ju hjälpa upp lite.

Finns det någon, som är villig att förbarma sig över mig och Tassa och hjälpa oss med Malteserkorset innan 2 nov.? Jag är beredd att göra nästan vad som helst för att få hjälp med det. Vet ju inte om jag kan lära mig men jag skulle ändå vilja försöka. Hade jag sett det innan jag betalade så hade jag bara tagit bort anmälan men nu är det ju svårare.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Om ni är bra på fålla så är ni bra på malteserkors! och när det är malteserkors blir det ingen delning (sorry, ni som tränat så - men det har ni igen nästa år!)

Sätt upp en ränna. Kan ni ta in fåren i en ränna så är det inget problem. Ett kors är bara två rännor.



Det stod ingenting om malteserkors när du betalade. Det bestämde styrelsen i veckan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback