Vallveckan avklarad

Då var vallveckan avslutad. Jag var där 3,5 dagar och jobbade 3. Första dagen sprang Tassa lite som hon tyckte, det var ju väntat.  Hon hämtade, "vinglade" ordentligt med fåren när hon kom med dem, föste med stora pendlingar, bredvid båda grindarna och lyckades t o m missa fållan. Jag blev arg och skrek åt henne, då stack hon men kom i a f när jag lockade snällt och föste in fåren i fållan.

Andra dagen började hon bli styrbar. Då hade vi enbart träning och jag tränade mycket fösning och det började gå skapligt.

Tredje dagen gick det riktigt bra faktiskt. Sådana gånger funderar jag nästan på att låta mina anmälningar till tävlingar, stå kvar. Men jag vet ju att det inte går att tävla när man inte tränat så jag ska inte göra det. Det skulle vara riktigt bra om jag kunde komma igång och träna regelbundet. Jag har mycket jobb inbokat framöver och behöver göra det jag ska hemma, det har blivit riktigt eftersatt nu. Vi får se hur det går. (nu har jag tagit bort anmälningarna till tävlingar.)

För övrigt är det roligt med vallveckan. Jag tänkte att det kunde vara bra att skingra tankarna lite men det var inte så lätt. Det kommer över mig ändå emellanåt, även när jag befinner mig bland folk. Det är nästan bättre när jag är ensam och kan gråta fritt. Det är jobbigt det här men det blir bättre, det vet jag ju, fast det tar tid.

Jag har varit och jobbat idag. Jag har gjort tester (intervjuer egentligen) på två av de intagna. Jag tycker det är roligt med testerna men det är jobbigt, man måste vara på alerten varje sekund, lyssna noga på vad de svarar och ställa rätt följdfrågor. Detta var missbruksfrågor och märkligt nog, fast de är där för missbruket så är det mycket känsligt, det är viktigt att ställa frågorna på rätt sätt så de inte upplevs kränkande eller nedvärderande och samtidigt så att de vågar vara ärliga. Jag är helt slut i huvudet när jag är klar. Bearbetningen får vara tills nästa dag.

Skönt att värmen gett sig men då blir det regnet istället. Det är faktiskt ännu värre. Nu halkade jag riktigt in i gnällbältet igen, får försöka ta mig ur. Jag ska försöka hitta någonstans att träna vallning nu när jag kommit igång - igen. I mina hagar är gräset meterhögt, det är inte roligt att valla där. Jag hoppas på att någon ska få tid att putsa mina beten nu när de fått in höet.

Kommentarer
Postat av: gail

hej igen, angående dina "känslor" vänta inte med att du är ensam innan du gråter eller känner för att prata. jag har gråtit mycket sista året, även ute bland folk. det är en tung period första tiden efter ett dödsfall. det tar sin tid och kraft att orka igenom allting. om en vecka är det 1 år sen min bror gick bort, jag saknar honom otroligt mycket. jag önskar att jag kunde har varit med på hans begravning men det var omöjligt. mycket p g a at hans fru var motvilig att berätta för oss när och var det skulle hända och avståndetså klart. jag ska spara ihop pengar till att åka ner och besöka graven i Muscat/Oman. jag har t o m hittat begravningsplatsen på google earth. det finns en bild som jag tittar på ibland, känns mycket bättre efteråt.

ha det bra mona

vi hörs

kram

2009-07-09 @ 07:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback