Supervärmen på väg

I morgon är det midsommarafton. Man kan knappast tro det är sant. Det brukar ju vara en period med lite värme före midsommar men det har det inte varit i år. Bara kallt hela tiden. Några dagar har det varit varmt men oftast kallt och blött. Det var lite vackert väder i förrgår och mina ungtackor var så glade, de kom springande till mig och de gjorde glädjeskutt alla fem, hoppade högt rakt upp i luften. Jag kan inte tolka det på annat sätt än de var glada över vädret. Det är inte bra för får med så mycket regn, det är faktiskt risk att de blir sjuka. De är i a f duktiga att söka skydd, jag saknade fem, sex lamm en dag och gick runt hela hagen i regnet och letade. Mammorna ropade men inga lamm syntes till. Då hade de krupit in under en stor gran som hade grenar ända ner till backen så jag såg inte lammen. Fåren brukar inte vilja gå in under sådana granar men nu gjorde de det. Det var ganska torrt där under granen. I dag såg jag att det stod på Aftonbladet att "Supervärmen" äntligen var på väg. Jag är riktigt gnällig nu, supervärme gillar jag inte heller.

Jag ska jobba i morgon och midsommardagen, det är skönt, tankarna skingras lite. Och jag får lite god mat. Ja jag får betala förstås men jag behöver inte laga det. Det är låg beläggning på behandlingshemmet nu, kommunerna måste spara pengar och har inte råd att skicka missbrukare till behandling utan man låter dem gå under i sparivern. Jag oroar mig förstås för mitt sommarjobb. Det har varit lite upp och ner, den ena dagen har de tänkt stänga avdelningen jag fått sommarjobb på men nästa dag har de ändrat sig. Jag hoppas ju att jag får jobba. Jag behöver pengar så jag kan betala mina bilreparationer.

Vi har inte tränat alls, Tassa och jag. Jag har ju anmält oss till några tävlingar men jag får nog stryka dem. Jag ska i alla fall vänta tills vi har deltagit i vallveckan som WK-klubben anordnar. Jag har anmält oss till fyra dagar där. Då får vi se hur det går. Men det är klart, fyra dagar träning och tävla mot duktiga förare och hundar som tränat nästan dagligen det är ju dömt att misslyckas. Tassa har gjort lite valljobb med Britts får, då skärper hon sig men det syns ändå väl att hon är otränad, hon blir lite vimsig, hon gör fel och hon orkar inte heller. Working Kelpie-mästerskapet ska vi åka på även om vi inte tävlar, det blir vår semester. Det är ju roligt att komma bort lite och träffa folk.

I går fick jag hjälp att klippa gräset under tråden vid hagen. Det är jättelångt staket och jag blir så trött och får ont i ryggen. En väninna från Örebro tog med sin son, som är 20 år så han klippte alltsammans medan hans mamma och jag gick och fikade hos en annan väninna här i Ramsberg. Det var jätteskönt. Jag är så fruktansvärt trött varje dag, Och jag har heller ingen lust att göra något, jag sitter mest vid datorn men jag vill inte göra något annat. Ingenting är roligt. Det är tur att jag har djuren som tvingar mig att röra mig annars skulle jag bli sittande hela dagarna. Som tur är tvingade jag mig att klippa gräset i trädgården den där dagen när det var vackert väder. Det är ju karneval i Ramsberg på midsommardagen. Då går de förbi mitt hus så då måste det ju vara snyggt .

Kommentarer
Postat av: Ewa o Tea

Hej Mona!

Du ska se att det ljusnar framöver med din träning med Tassa. Jag var helt slut i höstas och orkade ingenting.När det väl vände så med hjälp av goa kamrater så funkar det igen.Så vallveckan kommer att bli toppen för dig och Tassa.

Kram Ewa

2009-06-19 @ 21:40:08
Postat av: Ewa

Hej Mona! Inte undra på att du är trött och håglös med tanke på vad du gått igenom den sista tiden. Kosta på dig att vara lite lat och overksam och ta emot den hjälp du får, det behöver du och det kommer att vända. Vill du komma och träna så vet du var vi finns.

Postat av: Heléne o Lexa

Instämmer med Eworna. Och tänk inte att du ska tävla mot någon. Du tävlar ju med någon (Tassa) och det ni kunde före uppehållet är jag säker på att ni kan nu med. Finslipet fixar ni på vallveckan. Och om inte, så var väl inte det hela världen. Välbefinnande betyder så mycket mer.

Kramiz

2009-06-22 @ 10:21:48
Postat av: Kicki Olsson

Hej vännen! Tänker på dig. Är lite sugen på att träna snart med dig och Ewa Helenarna!



Kram

2009-06-22 @ 23:55:10
Postat av: Veronica & Basta

Självklart är du trött - både fysiskt och psykiskt! Det vilar man inte igen i ett nafs, låt det ta tid och se det inte som att du är overksam! Du ger dig och din kropp den vila den behöver och få tillbaka den energi du förbrukat.

Jag ska inte heller tävla på WKM, då kan vi sitta där och andas lugnt och bara njuta av alla vackra hundar och trevliga människor! Kram!

2009-06-24 @ 23:58:41
URL: http://www.svekhult.com/hundia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback