Jag vill att snön försvinner

Hundarna och jag har varit i Örebro idag, inte för att jobba denna gång utan bara på besök hos min dotter. Hennes dotter, alltså mitt barnbarn Linn, var hemma på besök så vi åkte dit för att träffa henne. Moses är egentligen hennes hund, fast han har bott hos mig hela tiden, och Tassa kallar hon alltid "min lilla älskling". Linn var med mig och hämtade Tassa och satt med henne i knä i bilen hela vägen så de har en speciell relation. Jag hade inte träffat barnbarnet på länge så det var kul att träffa henne.

Tassa skulle behöva valla lite nu. Jag tycker hon verkar lite överenergisk, hon skulle behöva jobba lite. Jag är så trött på all snö, som gör att vi inte kan valla. Tassa får ju hjälpa till med fåren i lagården när det behövs men jag vill inte ta in henne bland de högdräktiga damerna bara för att träna, jag har bl a ett par gotlandstackor som är jättetjocka. De har varit hos Britt och "ätit upp sig". Britt har jättefint hö och ensilage, som säkert innehåller mycket bra saker och mina tackor är duktiga att ta för sig. Isynnerhet den ena är jättebred och jag tycker hon ser ut i baken som om hon skulle kunna få slidframfall eller liknande. Jag har försökt ta reda på om man kan förebygga det på något sätt men inte hittat något. Det kanske inte går, det är bara att vänta och se och hoppas att allt går bra. Den tackan blir långt efter de andra när de t ex ska in men hon håller sig framme vid maten. Jag var hos Britt i går och tittade på hennes tackor men de var inte lika feta som mina två.

Jag har börjat med lite kraftfoder idag fast jag var tveksam om jag verkligen skulle ge dem något. Med tanke på att jag har sent skördat hö, som säkert är närings- och proteinfattigt, och grovt så vågar jag inte låta bli. Åsentackorna är inte feta, de är inte magra heller utan ganska runda nu men får de ett par lamm var så blir de säkert magra och beniga. Säkrast att försöka se till att de får ordentligt med näring. De får bara en näve var av kraftfodret. Jag har kollat hur länge Tokosel håller sig, det visade sig vara fyra år så jag kan lugnt använda det jag köpte förra året även i år.

Nu ska jag snart titta på Wallander, som jag spelade in igår på TV. Jag såg starten på Vasaloppet i morse men sedan har jag inte sett något mera, så jag vet inte vem, som vann. Det spelar inte så stor roll för mig, starten är roligast att titta på. I kväll kommer en Beckfilm, helgerna är riktigt trevliga just nu.

Jag är ganska trött på mig själv. Har gått och oroat mig för när deklarationen ska vara inlämnad. Jag har haft en firma, som jag lade ner förra året. När jag hade den lämnade jag för säkerhets skull bort deklarationen och brydde mig aldrig om när den skulle vara inne. Till sist bestämde jag mig för att gå in på Skatteverkets hemsida och där stod det att den skulle vara inne den 4 maj. Varför har jag inte kollat det för länge sedan? Märkligt.

Kommentarer
Postat av: gail

häng med till bråfors och träna inomhus när jag kommer hem ifrån stockholm?

2009-03-03 @ 07:05:56
Postat av: Mona

Ja Tack, gärna. Jag hör av mig.

2009-03-03 @ 08:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback