Hur får man pengarna att räcka?

Strålande. Det ser ut som om jag har lyckats lära hundarna att inte överfalla människor, som kommer hit utan de kan sitta i sitt rum, stilla, tysta och snälla. Jag trodde inte det var möjligt för mig att lära dem men när jag försökte upptäckte jag att det var lätt. Jag kanske kan klara massor av saker som jag inte trott. Nu sitter de i a f snyggt och folk vågar gå in utan att bli omkullkastade.

Jag ringde Fordförsäkringar idag och tänkte ta bort vagnskadeförsäkringen. Mannen jag pratade med tyckte det nog var lite synd. Han kollade i papperen och såg att min bil stod i 50 000:- (han har ju inte sett den) men han trodde nog att han kunde få ner premien ändå. Han räknade en stund och konstaterade att jag kunde få premien nedsatt med ca 400:- per år. Han talade inte om på vad. Jag kanske kunde ringa mina olika försäkringsbolag och "hota" med något och få ner alla försäkringar. Jag lät ialla fall helförsäkringen vara kvar.

Jag har lyckats få alla försäkringar samlade just denna månad. Nu är också en servicekille här och servar pelletspannan för 2000:-, den årliga servicen. De hittar alltid en massa att byta ut också. Dessutom har jag just betalat bilskatt, hundförsäkring, hemförsäkring, alla medlemsavgifter, de vanliga avgifterna för vatten, avlopp,el, jag har köpt pellets för 7000:-, jag måste köpa sommardäck till bilen, jag har beställt ett vindskydd av Hustomten till fåren för 5000:- och jag är skyldig för hö för 2250:-. Jag skulle nog behöva jobba heltid. Jag kan inte ens sälja min kropp, den är nog ytterst svårsåld. Hur bär man sig åt för att klara sig på pensionen? Det bästa vore väl att ha sparade pengar men det har jag aldrig lyckats lära mig. Jag skulle nog vara för snål då och inte vilja ta av dem förresten.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Tänker inte säga "vad var det jag sa"

utan i stället BRA JOBBAT, MONA! vad du kan.

Visst är det tråkigt när man märker att utgifterna är större än inkomsterna och man får vrida och

vända på varje krona. Det gör i alla fall mig deppig och håglös. Men efter mörker kommer alltid

dagsljus, som de brukar säga.

Postat av: Heléne - igen!

Är lite nyfiken, då vi inte var i samma grupp.

Hur gick det för er på träningen i Glanshammar??

2009-03-23 @ 16:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback