Hösten är i antågande

Vi har varit och sett ut en plats för Jannes grav idag. Det var egentligen hans dotter Alexandra och hennes mamma, som hade åtagit sig den uppgiften men jag tror att Alexandras mamma tyckte det var för svårt. Själv ville jag att han skulle begravas i Minneslunden men det ville ingen annan. Alexandras mamma skulle i a f komma med idag men missade bussen och överlät åt mig att klara av det hela. Mikael kom med och det kändes bra. Vi bestämde oss för en plats som låg ganska högt med vacker utsikt över en dal och en liten sjö. Vi har också bestämt oss för en gravsten samt texten på denna. Det känns som det aldrig tar slut med alla bestyr kring detta. Jag tror det kommer att kännas lite bättre när allt är klart och vi kan ägna oss åt att försöka bearbeta sorgen.

Jag har alltid så många ärenden att uträtta när jag kommer till Örebro, det hade jag även idag. Det gick dock som på räls och jag kom inte så sent hem. Det var uppehåll när jag åkte men jag hann inte så långt innan det började regna. Mina tackor är ju nyklippta men de har så de kan gå in under tak och jag hade även lagt dit lite hö så de kunde stå och äta medan de sökte skydd för regnet. När jag kom hem var de ute och betade men baggarna som är i en annan hage de låg i vindskyddet. Jag blir lite nervös när jag är borta för att tackorna är nyklippta men det är faktiskt en vecka sedan de blev klippta och jag märkte idag att ullen växt ut en bit redan, så de klarar sig nog bra.

Jag tycker att sommaren gått så fort i år. Det börjar redan mörkna allt tidigare på kvällarna och även på morgnarna ljusnar det senare och senare. Men det är ju så det ska vara när det är höst. Bara gräset kunde sluta växa i trädgården också, i hagen däremot får det gärna växa ett tag till.

Kommentarer
Postat av: gail

hej mona, vi åker till britt och träna. jag pratade med henne idag på SM. vi är mycket välkommen

2009-10-04 @ 18:10:13
Postat av: Heléne o Lexa

Hejsan!! Det var länge sedan!

Hoppas du mår väl trots att du har mycket omkring dig. Läser ju om alla dina bestyr här på bloggen.

Ha det gott och hoppas vi ses snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback