Friska hundar och ny bostad.

Det har blivit svårare att logga in och svårare att skriva. Sidan är så kort nu. Det är kanske bättre för ev läsare med korta inlägg. Jag skriver inte för publik, det måste väl vara tillåtet att skriva för sin egen skull också. Jag tycker det är svårt att manövrera sidan. Det är svårt att gå in och ändra och svårt att lägga till något inne i texten. Nu har jag ju haft den här bloggen så länge så jag vill inte starta en helt ny blogg någon annanstans. Får väl försöka vänja mig.
 
Tassa är helt återställd nu. Hon får springa lös och flyger över stock och sten som förr. Moses är lite piggare. Han trivs inte när det är varmt. Han flämtade så väldigt och orkade nästan inte gå en dag i somras. Jag åkte till vet i Löa och Lasselasse undersökte honom och konstaterade att hans hjärts slog så fint som på en tonåring. Jag var ju rädd att han skulle sjunka ihop när som helst. Moses har fyllt 13 år nu och kanske kan vara med länge till. Jag kom plötsligt på att även Tassa börjar bli gammal. Hon fyller 9 år i januari, det är ju också ganska gammalt. Vi åker fortfarande till Örebro Hundrehab varannan vecka, hundarna älskar att simma, de är jättelyckliga när de får komma dit. Jag får kanske åka mera sällan när det börjar bli isigt och halt men tills dess så fortsätter vi. Men det är dyrt.
 
Jag har ju försökt få Sara att gå med på att bo i en trea istället för tvåan. Då skulle jag få eget rum och kunna vara i Örebro några dagar ibland i vinter. Sara har hittat på alla möjliga svepskäl för att slippa och till sist ringde Mikael och föreslog att vi kunde försöka hitta något annat sätt så inte Sara behövde utsättas för hundarna. Då insåg jag att det var omöjligt att göra som jag tänkte. Just då hade jag fått en jättefin trea som jag verkligen ville ha. Nåja, jag får inse att jag ställt till det för mig genom att låta Sara bo i min lägenhet, jag får försöka hitta på något annat.
 
Nuhar jag sökt och fått lån beviljat för en liten lägenhet i Lindesberg. Jag har inte råd att köpa lägenhet i Örebro och hyresrätt är svårt att få. Jag får ju ingen i Öbo eftersom jag redan har en där. Jag har hittat en etta i Lindesberg, 35 m2. Jag hade en annan på gång men den blev för dyr. Den var några kvadratmeter större och mycket bättre planerad men det kan inte hjälpas. Det finns allt även i denna, spis, diskbänk, kyl o frys, toalett och dusch. Hyran är ganska låg 2050:-, TV och bredband ingår i hyran och det är på nedre botten. Den ligger inte mitt i stan utan jag kan rasta hundarna och kanske t o m ta med katterna dit, men det kanske blir för mycket i en etta. Jag är halvvägs till Örebro nu och jag kan sova över där både när jag är i Linde på kvällen och när jag jobbar, det är ju bättre att köra fyra mil än att köra sju. 1 dec flyttar jag in. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback