Gott Nytt År 2008

Ja, så har vi kommit till årets sista dag. Tiden går verkligen fort och tyvärr är det så att det går fortare ju äldre man blir. Jag skulle ju vilja bromsa lite istället. Jag har egentligen alltid önskat att jag någon gång skulle kunna säga:"Usch så tråkigt det är, om tiden ville gå fortare ändå". Hittills har det aldrig hänt och det kanske är skönt men det är ju så mycket jag skulle vilja göra. Vissa saker kommer jag inte att klara av/hinna med, det är bara att acceptera.

Jag irriterar mig på allt smällande just nu. Jag skall bort i kväll, men trots att hundarna inte är skotträdda, vill jag inte lämna dem hemma för jag är rädd att de kan bli skotträdda om det smäller för mycket när de är ensamma. Det är stor skillnad i Ramsberg och Örebro, där smäller det oupphörligt åtminstone en månad runt jul men även här börjar det vara mycket smällande. Jag var i Örebro på julafton och där smällde det för fullt även den dagen men här i Ramsberg har det sedan varit mycket smällande ända från juldagen och framåt. Man kan anta att det kommer att fortsätta några dagar till efter nyårsafton. Jag har aldrig förstått tjusningen med smällandet. Kan inte se något annat än att det skrämmer hundar och människor med erfarenheter från krig, alltså bara negativt.

En annan företeelse i vårt välordnade och högt utvecklade utvecklade samhälle är fylla och medföljande kriminalitet, misshandel och annat elände. Jag har läst mycket om hur man förbereder sig för att kunna ta hand om ungdomar (och även äldre förstås) som behöver avgiftning och vård. Vuxenvärlden föregår med dåligt exempel och ungdomarna följer efter, på alla fronter.

Det ser kanske ut som om jag var bitter, förgrämd och ängslig men så är det faktiskt inte. Jag är glad och hoppfull, jag tror säkert att det blir bättre, om inte år 2008 så i alla fall så småningom. För egen del önskar jag att få vara frisk och att mina närmaste (barn, barnbarn och djur) också får vara friska och leva ett bra liv.

Kommentarer
Postat av: gail

gott nytt :0)

2008-01-01 @ 10:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback