Betesputs

I dag har jag fått min hage betesputsad. Tackorna blev som tokiga när de kom tillbaka till hagen. De sprang och skuttade som lammen på våren. Jag skulle försöka valla lite när det gick så bra att gå där men det var inte lätt för Tassa att valla när fåren bar sig åt som de gjorde. Plötsligt, även om Tassa gick aldrig så sakta och fint, så stack de bara iväg i full fart. Vi fick ge upp med vallningen. De lugnar väl ner sig så småningom. Nu jobbar jag måndag och tisdag så då hinner vi inte träna något. Jag passade på och klippte under stängseltråden och nu känns det som om ryggen är av. Hoppas det går över tills i morgon.

Tassa har lugnat ner sig. Hon var ju så vimsig i veckan men det var nog en reaktion på det hårda träningsprogrammet förra veckan. Hon vägrade t o m att gå ur bilen så det var säkert det att hon var trött. Nu syns det att hon är "på hugget" igen och vill till fåren. De här dagarna som hon inte orkat valla har vi promenerat mycket och tränat lite lydnad och annat i skogen. Det märks att hon har tyckt att det har varit roligt. Jag skall nog försökt göra lite annat med hundarna ibland så det blir omväxling, Tassa blir väldigt ivrig och t o m Moses piggnar till lite extra även om han först stirrar på mig när han får ett kommando: "Vaddå, vad menar Du, skall jag....?"

När vi inte tränar lydnad i skogen plockar vi blåbär. Jag plockade lite bara till att äta, det är verkligen jättegott. Hundarna tycker också om blåbär, de går hela tiden och plockar och äter blåbär. Björnar blir ju tjocka på blåbär så det kanske mina hundar också blir.

Kommentarer
Postat av: gail

jag var hos ewa och thea igår. även om hagen är inte så stort kan man göra massor med bra saker. hoppas ni har kul där

2007-07-16 @ 09:42:45
Postat av: Ewa

Hej! Passa på att träna nu när fåren beter sig annorunda - jättenyttigt för Tassa och du spar bensinpengar.
Jag återkommer om 29/7 men vill gärna vara med. Ska prata med gris-Anders under dagen, det är ett träningsgäng som vill komma hit någon gång den helgen och jag vet inte dag och tid ännu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback